Hoe A/B-testen voor mobile commerce aan te pakken (deel 2)
Een van dé online trends voor 2014 is de focus op mobile verkeer. Als je A/B-testen gebruikt om je 'normale' website te optimaliseren, dan mag je mobiele app of website natuurlijk niet achterblijven. Mobile commerce stelt je echter ook voor een aantal compleet nieuwe uitdagingen, voornamelijk de kortere aandachtsspanne en... » Lees meer van 'Hoe A/B-testen voor mobile commerce aan te pakken (deel 2)'
Hoe A/B-testen voor mobile commerce aan te pakken (deel 1)
Een van dé online trends voor 2014 is de focus op mobile verkeer. Als je A/B-testen gebruikt om je 'normale' website te optimaliseren, dan mag je mobiele app of website natuurlijk niet achterblijven. Mobile commerce stelt je echter ook voor een aantal compleet nieuwe uitdagingen, voornamelijk de kortere aandachtsspanne en... » Lees meer van 'Hoe A/B-testen voor mobile commerce aan te pakken (deel 1)'
10 Optimalisatie Specialisten delen hun favoriete Google Analytics rapport
Een belangrijke reden om Google Analytics te gebruiken voor conversie optimalisatie is dat het je helpt om potentiële conversie-verbeteringen op te sporen. Verkeer is ons heel dierbaar en we willen deze niet verspillen met testen die niet resulteren in verbeteringen of leermomenten. Google Analytics helpt je met data over welke... » Lees meer van '10 Optimalisatie Specialisten delen hun favoriete Google Analytics rapport'
6 manieren waarop online retailers big data kunnen gebruiken
Er zijn veel verschillende definities van Big Data. Vraag de definitie aan Gagan Mehra en hij zal zeggen: “Data die moeilijk is om te verwerken en te analyseren door gebruik van traditionele database en software technieken.”
Big Data blijft voor velen dan ook een uitdaging. Daarom schreef Gagan Mehra voor Practical... » Lees meer van '6 manieren waarop online retailers big data kunnen gebruiken'
5 fouten die je maakt bij het A/B-testen (en wat er aan te doen)
Cognac, champagne, whiskey – alles ging open toen je voor het eerst de prachtige successen van je A/B-testen zag. Maar na een paar dagen zie je dat je omzet toch niet de groei kent die je had verwacht. Ineens lijkt alles somber en voel je je bedrogen. "De tool heeft... » Lees meer van '5 fouten die je maakt bij het A/B-testen (en wat er aan te doen)'
3 oorzaken van data vervuiling en hoe dit tegen te gaan
De afgelopen jaren hebben data analisten meer en meer te maken met een probleem dat vaak slechts een nagedachte is, en waar je vaak pas te laat achter komt: data vervuiling. Robert Miller schrijft voor Clickz.com waarom hij gelooft dat data vervuiling snel opkomt en wat je kunt doen om... » Lees meer van '3 oorzaken van data vervuiling en hoe dit tegen te gaan'
Presentaties Google over Google Analytics #gauc13
Het zit er weer op, de Google Analytics User Conference Day 2013 in Amsterdam. De goodiebag hangt aan de kapstok. De kennis is opgeslagen en de indrukken die ik heb opgedaan spoken door mijn hoofd. Behalve veel break-out sessies waren er 2 keynotes door Google zelf. Ik deel de belangrijkste... » Lees meer van 'Presentaties Google over Google Analytics #gauc13'
4 regels voor meer inzichtelijke rapporten en metrics
Hieronder zie je een voorbeeld van een rapportage die iemand zou kunnen presenteren voor een credit card-bedrijf. Omzet, uitgaves, winst, marges: het staat er allemaal op.
Hoewel het rapport goed doet wat je van een cijferrapportage verwacht -het vertellen wat er gebeurd is- betekent dit niet dat het een waardevol rapport... » Lees meer van '4 regels voor meer inzichtelijke rapporten en metrics'