Google heeft mijn zoekwoorden gepikt. 10 middelen om ze terug te krijgen.
Zoekwoorden zijn de hoeksteen van het internet. De waarde ligt niet alleen in weten welke woorden je op je website moet gebruiken, maar vooral om inzicht te krijgen in waar jouw bezoekers naar op zoek zijn. Als je weet wat iemand wil, kan je ze veel beter een aanbod doen.
Krijg... » Lees meer van 'Google heeft mijn zoekwoorden gepikt. 10 middelen om ze terug te krijgen.'
Let op de ‘Spooktraffic’ in je webanalytics pakket
Dagelijks kijken we in ons webanalyticspakket naar bezoekersaantallen, conversieratio’s, bounce-percentages etc. om op basis daarvan onze online business bij te sturen. Maar weet je eigenlijk wel zeker dat de bezoekers waarop je je aannames baseert wel échte bezoekers zijn? Het aandeel ‘spooktraffic’ wordt volgens onderzoek namelijk steeds groter. En dat... » Lees meer van 'Let op de ‘Spooktraffic’ in je webanalytics pakket'
5 fouten die je moet vermijden bij het A/B-testen van designs
A/B-testen kan je helpen om je webdesigns te verbeteren. Zelfs een kleine aanpassing, zoals het veranderen van de plek van je call-to-action knop, kan verkopen verhogen met 35.6%. Het uitvoeren van A/B-tests zal je helpen te verifiëren dat jouw designveranderingen tot betere resultaten leiden.
Hoewel A/B-testen een no-brainer lijkt, zeker met... » Lees meer van '5 fouten die je moet vermijden bij het A/B-testen van designs'
16 Top Tips voor een Big Data Stappenplan
Het afgelopen jaar heb ik verschillende (big) data-specialisten horen spreken over hoe je nu aan de slag moet gaan met big data. Daarom heb ik besloten de kennis van Ben Jones (AKQA), Aaron Bird (Adobe Insight) en Sandjai Bhulai (VU Amsterdam) te combineren in deze tips voor een duidelijk, overzichtelijk... » Lees meer van '16 Top Tips voor een Big Data Stappenplan'
Zelf aan de slag met Splunk
Vorige week vertelde ik waarom ik denk dat Splunk de toekomst is van data-analyse en web-analytics en deelde ik mijn eigen ervaringen met Splunk. Vandaag leg ik uit hoe je zelf met Splunk aan de slag kunt!
Getting Started with Splunk: aan de slag!
Nieuwsgierig geworden? Met dit stappenplan ben ook jij... » Lees meer van 'Zelf aan de slag met Splunk'
Splunk: de toekomst van data-analyse en web-analytics, deel 2
Eerder deze week vertelde ik waarom ik denk dat Splunk de toekomst is van data-analyse en web-analytics. Vandaag deel ik mijn eigen ervaringen met Splunk, en volgende week leg ik uit hoe je zelf met Splunk aan de slag kunt!
Wat heb ik zelf al gedaan met Splunk?
Het internet staat vol... » Lees meer van 'Splunk: de toekomst van data-analyse en web-analytics, deel 2'
Splunk: de toekomst van data-analyse en web-analytics
Splunk is een tool ontwikkeld in 2004, van oorsprong bedoeld om IT back-office professionals machine-gegenereerde data te laten analyseren: voornamelijk weblogfiles en sensors. De basisgedachte: gebruik een soort Google zoekbalk (een interface die iedereen kent) om grote hoeveelheden data te doorzoeken.
Wat is Splunk? In hun eigen woorden:
Splunk is the leading... » Lees meer van 'Splunk: de toekomst van data-analyse en web-analytics'
10 handige Google Analytics custom dashboards
Google Analytics heeft van zichzelf een vrij overzichtelijke interface, maar je kunt het dashboard ook aanpassen, zodat je de zaken die voor jou relevant zijn, direct in een oogopslag kunt zien. Econsultancy deelt 10 handige Google Analytics custom dashboards voor verschillende doeleinden van over het web.
Mobile commerce dashboard
Dit dashboard is... » Lees meer van '10 handige Google Analytics custom dashboards'