10 tips om winnende testen te ontwerpen
De mogelijkheid om snel de voorkeuren van je bezoekers te leren kennen en je website hieraan aan te passen is een van de belangrijkste redenen dat website testen en website optimalisatie de laatste tien jaar door steeds meer organisaties omarmd zijn. Een andere reden zijn de tools die je kunt... » Lees meer van '10 tips om winnende testen te ontwerpen'
8 Custom Alerts om in Google Analytics te gebruiken
Google Analytics is groot. Heel groot. Daarom kan het dus zomaar zijn dat er veel features zijn die je eigenlijk nooit gebruikt. Custom Alerts is een van die features die misschien niet door heel veel mensen gebruikt worden, maar wel heel handig zijn. Je kunt elke dag veel tijd steken... » Lees meer van '8 Custom Alerts om in Google Analytics te gebruiken'
Web Olympics: welk analyse pakket pakt het goud?
Als mensen vragen "wat is het beste analyse pakket" dan is daar niet echt een eenduidig antwoord op te geven. Vergelijk het met de olympische spelen: op de 100 en 200 meter is Usain Bolt de snelste atleet, maar op langere afstanden komen er ineens andere namen bovendrijven. Hetzelfde geldt... » Lees meer van 'Web Olympics: welk analyse pakket pakt het goud?'
Kwaliteitsscore optimaliseren? Gebruik het rapport ‘Zoektermen’!
De kwaliteitscore is afhankelijk van veel verschillende factoren maar niet van het matchtype van het zoekwoord. De zoektermen die matchen aan je zoekwoord spelen dan ook geen enkele rol bij de berekening van de kwaliteitsscore. Maar dit betekent niet dat je gematchte zoektermen niet kan gebruiken bij het optimaliseren van... » Lees meer van 'Kwaliteitsscore optimaliseren? Gebruik het rapport ‘Zoektermen’!'
20 Custom Variables om in Google Analytics te gebruiken
Custom Variables zijn een hele handige manier om je meetresultaten in Google Analytics nog verder te verfijnen. Ondanks de constante uitbreidingen van Google Analytics basispakket, kunnen ze nog steeds het verschil maken tussen ongeveer weten wat je klanten op je website doen, en je klanten leren begrijpen. LunaMetrics deelt 20... » Lees meer van '20 Custom Variables om in Google Analytics te gebruiken'
4 ideeën om social media beter te meten
Hoewel social media steeds volwassener wordt, is het meten van social media voor velen nog een mysterie. Dit komt voornamelijk door twee factoren. Allereerst is het een uitdaging om off-site data te begrijpen, waarvan marketeers niet zo'n concrete data-set hebben als van hun eigen website. De tweede factor is dat... » Lees meer van '4 ideeën om social media beter te meten'
Het effect van locatie op zoekwoordposities in Google Analytics
Zoekresultaten in zoekmachines worden steeds persoonlijker en verschillen per gebruiker. Een eerste positie is niet overal en bij iedereen een eerste positie. Een belangrijke factor waarop variaties in de posities van zoekresultaten bepaald worden is de locatie. Zoekresultaten veranderen op basis van de locatie van waaruit iemand zoekt. Met name... » Lees meer van 'Het effect van locatie op zoekwoordposities in Google Analytics'
Hoe groot moet de steekproef zijn? Deel II: oplossingen
Dit artikel over steekproeven is een vervolg op het artikel "Hoe groot moet de steekproef zijn? Deel I: de uitdaging". Nu helder geworden is wat de problemen zijn met steekproeven, wordt het tijd voor oplossingen. Als basis wordt nog steeds dezelfde case aangehouden:
Case:
Een marketeer heeft een alternatief bedacht voor een... » Lees meer van 'Hoe groot moet de steekproef zijn? Deel II: oplossingen'