Hoe groot moet de steekproef zijn? Deel I: de uitdaging
De mogelijkheden in de online wereld voor het (AB) testen van zo goed als bijna alles zijn immens. Veel experimenten worden dan ook uitgevoerd en de resultaten daarvan geïnterpreteerd op basis van de regels van nulhypothesetoetsing, “Is het effect significant?”.
Een belangrijk aspect in het dagelijkse leven van de online analist... » Lees meer van 'Hoe groot moet de steekproef zijn? Deel I: de uitdaging'
Meet het succes van social media met vier metrics
Social media voegt waarde toe aan jouw bedrijf (mits het goed wordt uitgevoerd natuurlijk). Aan jou de taak om dit in kaart te brengen. Niet alleen om de baas te overtuigen, maar ook om te bepalen welk social media kanaal het best scoort.
Al enige tijd verkondigt Avinash Kaushik vier metrics... » Lees meer van 'Meet het succes van social media met vier metrics'
4 subtiele Google Analytics aanpassingen
De makers van Google Analytics hebben de afgelopen weken niet stil gezeten. Er is een aantal grote aankondigingen gedaan maar ook minuscule verbeteringen doorgevoerd die het leven van een webanalist weer wat makkelijker maken. Omdat ik me kan voorstellen dat je in de dagelijkse stroom tweets er wel eens eentje... » Lees meer van '4 subtiele Google Analytics aanpassingen'
Hoe de nieuwe Google Analytics Social Reporting Tool te gebruiken
De nieuwe social media reporting tools van Google Analytics bieden marketeers gratis mogelijkheden om social media in de gaten te houden en te meten. Wij vonden op SocialMedia Examiner een mooi artikel waar je in grote lijnen mee wordt genomen door de nieuwste features. Daarnaast geven ze een aantal bruikbare... » Lees meer van 'Hoe de nieuwe Google Analytics Social Reporting Tool te gebruiken'
Maak gebruik van conversie attributie modellen!
Vorige maand bracht Econsultancy in samenwerking met Google Analytics een interessante whitepaper uit over campagne attributie modellen. Welke conversie attributie modellen gebruiken de meeste bedrijven? Maak gebruik van conversie attributie modellen » Lees meer van 'Maak gebruik van conversie attributie modellen!'
Google zet eerste stap om Website Optimizer te integreren in Analytics
Er wordt al lang over gespeculeerd maar afgelopen vrijdag maakte Google dan eindelijk bekend dat Google Website Optimizer geïntegreerd gaat worden in Analytics. Dit betekent automatisch ook het einde van Google Website Optimizer als losse tool op 1 augustus 2012.
We are saying goodbye to Google Website Optimizer. The last day... » Lees meer van 'Google zet eerste stap om Website Optimizer te integreren in Analytics'
Wat is Customer Lifetime Value en hoe meet je het in Google Analytics?
Wanneer je Return On Investment meet ben je als webwinkel goed bezig, maar is het mogelijk om je marketingbudget nog effectiever in te zetten voor de lange termijn? Ja dat kan! Met behulp van de Customer Lifetime Value (CLV). CLV is de Key Performance Indicator waarmee de waarde van een... » Lees meer van 'Wat is Customer Lifetime Value en hoe meet je het in Google Analytics?'
Google Analytics Status Dashboard. Het best bewaarde geheim binnen Analytics?
Heb je wel eens van het Google Analytics Status Dashboard gehoord? Grote kans dat je deze vraag met 'nee' moet beantwoorden. Ik merk regelmatig dat men nog nooit van het bestaan van dit dashboard heeft vernomen. Niet vreemd hoor, want Google heeft het niet makkelijk gemaakt dit dashboard via de... » Lees meer van 'Google Analytics Status Dashboard. Het best bewaarde geheim binnen Analytics?'