Google Analytics is niet goed genoeg… voor mijn app analytics
In de jaren dat ik voor Webanalisten.nl schrijf, heb ik Google Analytics vaak geprezen voor zijn flexibiliteit en mooie features. Google Analytics heeft me door de jaren heen dan ook aan veel mooie inzichten geholpen. In het configuratiescherm van Google Analytics staat tegenwoordig pontificaal de knop voor Google Analytics SDK,... » Lees meer van 'Google Analytics is niet goed genoeg… voor mijn app analytics'
Campagne attributie: begin klein met BIG DATA
Tijdens het laatste Web Analytics congres kwam het al meerdere malen aan de orde: campagne attributie blijft de interesse wekken, maar niemand lijkt vooralsnog in staat dit daadwerkelijk te modelleren. Welke learnings kun je op dit vlak uit het congres halen? En hoe maak je nu een begin met campagne... » Lees meer van 'Campagne attributie: begin klein met BIG DATA'
Gebruik conversie segmenten in Google Analytics
Sinds enkele maanden is het mogelijk om multi channel trechters te gebruiken om je ondersteunende en daadwerkelijke conversies door te meten. Naast het aanmaken van kanaalgroepen, is het ook mogelijk om conversiesegmenten aan te maken voor de tijd en contactmomenten voorafgaand aan de daadwerkelijke conversie. Daarnaast kun je een segment... » Lees meer van 'Gebruik conversie segmenten in Google Analytics'
Maximale laadtijd berekenen met Google Analytics
Afgelopen week publiceerde de New York Times een artikel over de laadtijd van websites. Mensen willen niet lang wachten tot een pagina wordt geladen. Wanneer ik er om vraag, dan moet de pagina er direct zijn, zonder ook maar de kleinste vertraging.
Google heeft ontdekt dat de laadtijd van een zoekopdracht... » Lees meer van 'Maximale laadtijd berekenen met Google Analytics'
(Not provided) zorgt voor een ‘zwart gat’ in de zoekresultaten
Google Analytics is een tool die al sinds jaar en dag wordt gebruikt door veel internetmarketeers. Het doel van de tool is inzicht geven in de bewegingen van bezoekers op de website. Op deze manier kan gekeken worden waar op de website mensen binnen komen, hoe lang ze er blijven... » Lees meer van '(Not provided) zorgt voor een ‘zwart gat’ in de zoekresultaten'
Hoe splits je de verschillende Google bronnen in Google Analytics?
Al eerder schreven we hier op webanalisten.nl over het goed meten van bezoekers die afkomstig zijn van de verschillende Google bronnen. Sinds enige jaren bevat een Google zoekresultaten pagina resultaten vanuit deze verschillende bronnen en rapporteert een webanalyse pakket zoals Google Analytics dit allemaal als bezoek vanaf Google (organische resultaten).... » Lees meer van 'Hoe splits je de verschillende Google bronnen in Google Analytics?'
HowTo: Schone URL’s in Google Analytics voor meer inzicht
Google Analytics geeft je veel vrijheid om de dataset aan te passen waarop je je analyse uitvoert. Veel gebruikers zie ik bijvoorbeeld zeer actief aan de gang met het inzetten van segmenten. Hiermee analyseer je data van bezoekers met bepaalde eigenschappen of een bepaald gedrag. Wat veel mensen niet weten... » Lees meer van 'HowTo: Schone URL’s in Google Analytics voor meer inzicht'
Segmenteer je bezoekers in Google Analytics
Iedereen wil graag de cijfers uit Google Analytics vertalen naar concrete actiepunten om je site te verbeteren. Door segmenten aan te maken in Analytics kun je jouw gebruikers onderscheiden van elkaar. Welke segmenten zijn handig om inzichten te krijgen in de verschillende typen bezoekers op jouw website?
Maak segmenten aan om... » Lees meer van 'Segmenteer je bezoekers in Google Analytics'