Tag management voor een klein budget
Webanalisten en online marketeers die bekend zijn met de werking van tag management systemen (TMS) zijn zich vaak wel bewust van de vele voordelen die er aan het gebruik van een TMS zitten. Vorige week heb ik kort uitgelegd wat de voor- en nadelen van een TMS zijn.
De kosten zijn... » Lees meer van 'Tag management voor een klein budget'
Tag Management Systemen voor een snelle webanalytics implementatie
Midden maart werd er door Bob Langerak, webanalist van KLM, tijdens een presentatie op het Webanalytics Congres 2011 gesproken over de uitdaging van een goede webanalytics implementatie. Ze waren bij KLM namelijk al 2 jaar bezig om Webtrends goed geïmplementeerd te krijgen. Door het werken met releases kan het bij... » Lees meer van 'Tag Management Systemen voor een snelle webanalytics implementatie'
Meerdere AdWords accounts aan Google Analytics koppelen
Vanaf nu is het mogelijk om meerdere Google AdWords accounts te koppelen aan één Google Analytics account. Hiermee kun je nu eindelijk de resultaten uit meerdere AdWords accounts op één plek verzamelen en koppelen aan het gedrag op je website.
Oude situatie
Voorheen kon er maar één Google Adwords account gekoppeld worden... » Lees meer van 'Meerdere AdWords accounts aan Google Analytics koppelen'
Conversie attributie in Google Analytics via Multi Channel Funnels
Enige tijd geleden heeft Google Analytics haar conversie attributie model als een beta test vrijgegeven onder een grote groep testers maar vanaf nu is deze functionaliteit in ieder account beschikbaar. De Multi Channel Funnels (of Trechters voor meerdere kanalen) is de officiële naam en kun je in de nieuwe Google... » Lees meer van 'Conversie attributie in Google Analytics via Multi Channel Funnels'
6 veel gemaakte fouten bij A/B-test analyses
A/B-testen begint steeds meer gebruikt te worden als vast onderdeel van het continue optimalisatieproces dat veel organisaties hebben ingericht. We zien het gebruik van A/B-test tools in de marktscans van AboutAnalytics dan ook hard groeien. In de praktijk zie je dat de website en basis dienstverlening al enige tijd staat... » Lees meer van '6 veel gemaakte fouten bij A/B-test analyses'
Google wijzigt de definitie van een bezoek in Google Analytics
Google Analytics wijzigt vanaf vandaag haar definitie van ‘bezoek’ (of sessie) om naar eigen zeggen een nauwkeuriger beeld te geven van website interacties.
Wat gaat er veranderen?
In de huidige situatie beëindigd Google Analytics een bezoek/sessie als:
• de tijd tussen het bekijken van 2 pageviews door een bezoeker groter is dan 30... » Lees meer van 'Google wijzigt de definitie van een bezoek in Google Analytics'
Top Taken op jouw website
Laat ik eerst melden dat dit artikel een vette knipoog heeft naar het boek van Aartjan van Erkel "Verleiden op het Internet". Geïnspireerd door zijn hoofdstuk over de taken van je website ben ik samen met een aantal collega's aan de slag gegaan. De beeldspraak die in zijn boek wordt... » Lees meer van 'Top Taken op jouw website'
Preview Online Analytics Survey 2011
Vorig jaar werd de eerste Online Analytics Survey gehouden onder analisten en analytics gebruikers. De resultaten waren opmerkelijk. Key takeaway nummer één: het hogere management moest meer durven investeren in online analytics kennis en methoden. De nodige expertise en methoden om analytics succesvol in te zetten leek te ontbreken.
In een... » Lees meer van 'Preview Online Analytics Survey 2011'