Conversie- en analyseboeken voor deze zomer
Het is inmiddels een terugkerend item geworden zo tegen de zomervakantie. Een lijst met boeken die meekunnen op vakantie. Ton Wesseling startte deze traditie en kwam tot de volgende vakantie-boeken-lijst de afgelopen jaren:
2008: welke conversie boeken moet ik lezen in de vakantie
2009: boeken over webanalyse en conversie optimalisatie
2010: zomer leestips... » Lees meer van 'Conversie- en analyseboeken voor deze zomer'
Meet het succes van Google Shopping met Google Analytics
Het is jullie vast niet ontgaan dat Google Shopping ook in Nederland is gelanceerd. Google Shopping is een nieuwe manier om klanten te werven tijdens hun aankoopproces. De zoekresultaten in Google, voor zoekopdrachten naar producten, zijn voorzien van het productaanbod vanuit Google Shopping. Hieronder een voorbeeld voor de zoekopdracht “Philips... » Lees meer van 'Meet het succes van Google Shopping met Google Analytics'
Presentatie Nick Mihailovski “Spelen met je data” #gauc
Donderdag 19 mei 2011 was het tweede Google Analytics User Conference in Amsterdam. Wat mij betreft zeker een zeer geslaagde dag en voor herhaling vatbaar. Het congres werd geopend door Nick Mihailovski (sinds 2005 werkzaam bij Google Analytics en bekend van Google Web Analytics TV). Hij ging het hebben over... » Lees meer van 'Presentatie Nick Mihailovski “Spelen met je data” #gauc'
Conversie attributie voor beginners
Ik hoor het je denken: “Iedereen heeft het er steeds over, maar wat moet ik ermee?”. Met conversie attributie verdeel je de credits aan de bronnen die voor conversie hebben gezorgd (lees het artikel over conversie attributie van vorig jaar). Met dit artikel schets ik een – relatief – gemakkelijke manier... » Lees meer van 'Conversie attributie voor beginners'
Meten van facebook “likes” in Google Analytics
Recentelijk heb ik een implementatiedocument voor Google analytics geschreven voor websites van Bizztravel. Één van de uitdagingen was het in kaart brengen van het gebruik van de social media elementen op de pagina. Denk aan Facebook "like" en "share", maar ook Twitters "tweet" en "respect" van Hyves.
De moeilijkheid zit met... » Lees meer van 'Meten van facebook “likes” in Google Analytics'
Handige tools voor het plannen en uitvoeren van A/B testen
In mijn vorige artikel: Learnings bij het testen van een landingspagina gaf ik al aan dat het goed is om vooraf je A/B test in te plannen. Hierbij is het handig om inzicht te hebben in de mogelijke duur van de test. Wanneer iemand aan je vraagt hoe lang de... » Lees meer van 'Handige tools voor het plannen en uitvoeren van A/B testen'
Nieuw! Paginalaadtijd meten in Google Analytics
Google Analytics heeft gisteravond paginalaadtijd als nieuwe functionaliteit toegevoegd. Deze nieuwe metric is alleen beschikbaar in de nieuwe versie (versie 5).
Sitesnelheid
Het nieuwe rapport ‘Sitesnelheid’ meet de gemiddelde paginalaadtijd op basis van een steekproef die Google Analytics neemt van de pagina’s op je website. Hiermee krijg je per pagina dus inzicht... » Lees meer van 'Nieuw! Paginalaadtijd meten in Google Analytics'
Overzicht van de belangrijkste wijzigingen in Google Analytics versie 5
Enkele weken geleden heeft Google een nieuwe versie van Google Analytics gelanceerd. Sinds 20 april is de nieuwe versie in ieder account beschikbaar. Hoogste tijd dus om hier op webanalisten.nl de belangrijkste wijzigingen en nieuwe features door te nemen.
De nieuwe versie (Google Analytics versie 5) is een ‘beta’ versie en... » Lees meer van 'Overzicht van de belangrijkste wijzigingen in Google Analytics versie 5'