Scriptfouten in Google Analytics doormeten

Weten jullie hoeveel javascript foutmeldingen je bezoekers op je site krijgen? Nee? Dan wordt het nu tijd om dat in kaart te gaan brengen. Eduardo Cereto heeft met een simpele techniek deze javascript fouten in een Google Analytics meting geplaatst. De code Dit is de code die hij hiervoor geschreven heeft: <script type="text/javascript"> var... » Lees meer van 'Scriptfouten in Google Analytics doormeten'

WAC2011 presentatie SNS Bank: Data inzicht – doelinzicht

Dashboards kunnen een bijzonder krachtig middel zijn om resultaten uit te dragen binnen de organisatie. Helaas wordt het enorme potentieel van dit middel slechts zelden gerealiseerd. De meest geavanceerde dashboard technieken kunnen je niet helpen wanneer je niet de juiste data op de juiste wijze weet te presenteren. SNS Bank presenteerde... » Lees meer van 'WAC2011 presentatie SNS Bank: Data inzicht – doelinzicht'

Hoe maak je een overtuigende business case voor webanalytics?

Veel webanalytics projecten brengen niet de toegevoegde waarde die aanvankelijk was verwacht. Talloze onderzoeken maken duidelijk dat de werkelijkheid achterblijft bij de verwachting. ClickValue Web Analytics Onderzoek (2008) en Traffic4U (2010) De redenen hiervoor zijn verschillend: te weinig tijd, te weinig mensen en/of onvoldoende kennis in de organisatie. Gebrek aan prioriteit In veel... » Lees meer van 'Hoe maak je een overtuigende business case voor webanalytics?'

Can we measure success of Social Media? – Yes we can!

Brian Clifton zijn presentatie tijdens het Google Analytics User Conference ging niet over Google Analytics, maar over het meten van social media (social analytics). Ook leuk. Maar wat is 'social media'? Hij kwam met de volgende definitie, een quote van Jim Sterne (Chairman van de Web Analytics Association): "Online platforms... » Lees meer van 'Can we measure success of Social Media? – Yes we can!'