De gezondheid van jouw mobiele applicatie meet je zo
Jouw mobiele applicatie (app) wordt tegenwoordig niet zomaar meer gevonden. Dagelijks komen er duizenden bij en om boven het maaiveld uit te steken is een uitgekiende campagne nodig. Die campagne kost tijd en geld en alleen al vanuit dat oogpunt wil je tijdig begrijpen of je applicatie een lang... » Lees meer van 'De gezondheid van jouw mobiele applicatie meet je zo'
Aantrekkelijke grafieken maken met Oomfo
Er loopt geen webanalist rond die niet zo nu en dan cijfers moet toelichten. Soms moet dit op een iets sjiekere wijze, voor het gehele management. Deze presentaties lijken vaak veel op elkaar. De grafieken en andere visuele mogelijkheden van Powerpoint vind ik zelf nogal saai en standaard. Een gelikte... » Lees meer van 'Aantrekkelijke grafieken maken met Oomfo'
Scriptfouten in Google Analytics doormeten
Weten jullie hoeveel javascript foutmeldingen je bezoekers op je site krijgen? Nee? Dan wordt het nu tijd om dat in kaart te gaan brengen. Eduardo Cereto heeft met een simpele techniek deze javascript fouten in een Google Analytics meting geplaatst.
De code
Dit is de code die hij hiervoor geschreven heeft:
<script type="text/javascript">
var... » Lees meer van 'Scriptfouten in Google Analytics doormeten'
WAC2011 presentatie SNS Bank: Data inzicht – doelinzicht
Dashboards kunnen een bijzonder krachtig middel zijn om resultaten uit te dragen binnen de organisatie. Helaas wordt het enorme potentieel van dit middel slechts zelden gerealiseerd. De meest geavanceerde dashboard technieken kunnen je niet helpen wanneer je niet de juiste data op de juiste wijze weet te presenteren.
SNS Bank presenteerde... » Lees meer van 'WAC2011 presentatie SNS Bank: Data inzicht – doelinzicht'
Grip op online campagnes deel 3: Het succes van de campagne
In een aantal artikelen wil ik laten zien hoe je als marketeer een goede grip houdt op je geïnvesteerde budget in online marketing activiteiten. In het eerste deel hebben we gesproken over een goede voorbereiding in de vorm van een meetplan. Het tweede deel ging over het rapporteren, segmenteren &... » Lees meer van 'Grip op online campagnes deel 3: Het succes van de campagne'
Zomer leestips: webanalyse en optimalisatie boeken
De zomer en de daar bijbehorende vakantie periode is overduidelijk al enige tijd begonnen. Het aantal berichten per week op webanalisten.nl is hard naar beneden gekelderd. Dat zal niet alleen met het warme weer te maken hebben, maar natuurlijk ook met het WK voetbal. Daarnaast kost het lopende redesign van... » Lees meer van 'Zomer leestips: webanalyse en optimalisatie boeken'
Hoe maak je een overtuigende business case voor webanalytics?
Veel webanalytics projecten brengen niet de toegevoegde waarde die aanvankelijk was verwacht. Talloze onderzoeken maken duidelijk dat de werkelijkheid achterblijft bij de verwachting. ClickValue Web Analytics Onderzoek (2008) en Traffic4U (2010)
De redenen hiervoor zijn verschillend: te weinig tijd, te weinig mensen en/of onvoldoende kennis in de organisatie.
Gebrek aan prioriteit
In veel... » Lees meer van 'Hoe maak je een overtuigende business case voor webanalytics?'
Can we measure success of Social Media? – Yes we can!
Brian Clifton zijn presentatie tijdens het Google Analytics User Conference ging niet over Google Analytics, maar over het meten van social media (social analytics). Ook leuk. Maar wat is 'social media'? Hij kwam met de volgende definitie, een quote van Jim Sterne (Chairman van de Web Analytics Association): "Online platforms... » Lees meer van 'Can we measure success of Social Media? – Yes we can!'