4 praktische Google Analytics analyses om je Adwords campagne te optimaliseren
Thijs Keukenmeester (ClickValue) gaf tijdens de Google Analytics User Conference een presentatie over het inzetten van Google Analytics bij het optimaliseren van Google Adwords campagnes. In dit artikel geef ik een samenvatting van zijn presentatie, af en toe aangevuld met mijn eigen ideeën.
Thijs begon met een leuk feit, die niet... » Lees meer van '4 praktische Google Analytics analyses om je Adwords campagne te optimaliseren'
Eenvoudig de statistieken van je concurrenten in de war schoppen
Google Analytics verzamelt statistieken op basis van een uniek accountnummer: de zogenaamde UA-code. Op het moment dat een pagina met een Google Analytics code wordt opgevraagd wordt er via een script informatie naar de betreffende account op de servers van Google verstuurd. Hoewel je bij de implementatie van je account... » Lees meer van 'Eenvoudig de statistieken van je concurrenten in de war schoppen'
Grip op online campagnes (2): Rapporteren, segmenteren & analyseren
In een aantal artikelen wil ik laten zien hoe je als marketeer een goede grip houdt op je geïnvesteerde budget in online marketing activiteiten. In het eerste deel hebben we gesproken over een goede voorbereiding in de vorm van een meetplan. Dit tweede deel gaat over het rapporteren, segmenteren &... » Lees meer van 'Grip op online campagnes (2): Rapporteren, segmenteren & analyseren'
AB & MV testen: voorkom deze 2 veelgemaakte fouten!
Deze week zat ik aan tafel met een aantal collega webanalisten en daar werd besproken hoe eenvoudig het was om fouten te maken bij het uitvoeren van een AB test. Fouten die zorgen voor verkeerde interpretatie van gegevens en daardoor verspilling van geld en goede mogelijkheden...
Als voorbeeld werd onder andere... » Lees meer van 'AB & MV testen: voorkom deze 2 veelgemaakte fouten!'
Grip op online campagnes deel 1: Het Meetplan
Investeringen in online media uitingen vormen tegenwoordig een vast onderdeel binnen de mediastrategie van Nederlandse bedrijven. De markt voor online adverteren (banners, tekstlinks, e-mail, affiliate, AdWords etc.) blijft ook nog steeds groeien. Kijkend naar het belang en het percentage van het marketingbudget die de inkoop van online media inneemt binnen... » Lees meer van 'Grip op online campagnes deel 1: Het Meetplan'
Zorg dat je genoeg meet bij (mobiele) applicaties
Dat een nieuwe website goed moet worden gemeten om na live gang te begrijpen wat wel goed werkt en wat nog verbetering nodig heeft, is een principe dat nagenoeg iedereen wel uitvoert. Een stap verder is om te analyseren waarom bepaalde bezoekers na verloop van tijd de website niet meer... » Lees meer van 'Zorg dat je genoeg meet bij (mobiele) applicaties'
Zoekmachine robots tracken in Google Analytics
Google Analytics meet standaard geen zoekmachine robots. Dit wordt vaak als een voordeel gezien omdat het verkeer van robots de bezoekers data behoorlijk kan vervuilen. Toch kan het ook voordelen hebben om het verkeer van zoekmachine robots op je site te meten. Via Dries Bultynck kwam ik bij een Frans... » Lees meer van 'Zoekmachine robots tracken in Google Analytics'
Tool: integratie SEO rankings & Google Analytics
Al jaren wordt het succes van zoekmachine-optimalisatie, of SEO, bepaald aan de hand van posities op zoektermen in de natuurlijke zoekresultaten, ook wel "rankings" genoemd.
Maar wat is nu echt het verschil tussen positie 1 en 2? En wat is het waard om bijvoorbeeld van positie 5 naar positie 3 te... » Lees meer van 'Tool: integratie SEO rankings & Google Analytics'