Begrijp goed wat view-through conversions zijn
Afgelopen woensdag maakte Google bekend dat zij voortaan binnen hun adwords display netwerk (banner advertising) ook gaan rapporteren over "view-through conversions". De rillingen liepen meteen over mijn rug vanwege de vele verkeerde interpretaties die op basis van deze gegevens zullen worden gemaakt...
Display kan branding waarde hebben
In tegenstelling tot tekst advertenties... » Lees meer van 'Begrijp goed wat view-through conversions zijn'
ALERT! ERROR! Er gaat iets fout!
Webanalyse wordt vaak direct in één adem genoemd met (conversie) optimalisatie. Prachtig natuurlijk: wie wil de wereld nou niet verbeteren? Optimalisatie begint bij het onderkennen van een 'probleem', 'situatie' of 'pagina' die/dat geoptimaliseerd kan worden. Wat ik me afvraag: hoe kom je tot dát punt? Hoe besluit je wat je... » Lees meer van 'ALERT! ERROR! Er gaat iets fout!'
Analyseer je échte conversie
Iedereen wil zijn conversie optimaliseren. Maar wat moet je meten om te komen tot actie? De site conversieratio...? Dat meet iedereen, maar blijkbaar is dat niet genoeg, want de meest gehoorde klacht over web analytics betreft de moeite om data te vertalen in actie.
Vrijwel iedereen meet de conversieratio op de... » Lees meer van 'Analyseer je échte conversie'
Bijwerkingen van Event Tracking met Google Analytics
Het eerste deel van dit artikel heeft hopelijk duidelijkheid geschept over hoe event tracking werkt en hoe deze gebruikt kan worden. Als dit niet het geval is dan beantwoord ik eventuele vragen graag via de comments.
Bijwerkingen van Google Analytics event tracking
Wanneer event tracking geïmplementeerd is kunnen globale metrics een... » Lees meer van 'Bijwerkingen van Event Tracking met Google Analytics'
Alles over Event Tracking met Google Analytics
Sinds 4 juni is het mogelijk om events te tracken met Google Analytics. Dit heeft een hoop flexibiliteit opgeleverd die tot nu toe alleen mogelijk was door het gebruik van ´hacks´ of een ander webanalytics pakket zoals Omniture, Webtrends, etc.
Dit artikel gaat in op wat er mogelijk is en waar... » Lees meer van 'Alles over Event Tracking met Google Analytics'
6 schrijftips voor een onweerstaanbare website
Hoe wordt jouw website zó onweerstaanbaar dat mensen als gekken het linkje gaan rondsturen? Dat lees je in een steengoed boek door Chip en Dan Heath over ideeën die blijven plakken. Ik vat Made to Stick voor je samen in 6 schrijftips.
(meer…) » Lees meer van '6 schrijftips voor een onweerstaanbare website'
SEO keyword posities meten in Google Analytics
Dit bericht is een opvolger van een eerder artikel dat ik begin dit jaar op Yoast en mijn eigen weblog heb geschreven. In die artikelen liet ik zien hoe je eenvoudig de pagina's waarop je keywords zich bevonden kon doormeten met Google Analytics.
Nu is het tijd voor de opvolger want... » Lees meer van 'SEO keyword posities meten in Google Analytics'
Combineer analytics met searchresultaten
Search, zowel betaald (advertising) als onbetaald (organisch), is zeer belangrijk voor menig website. Dit komt doordat search voor veel verkeer (kan) zorgen. Dit maakt search ook een belangrijk onderdeel binnen analytics. Grofweg kan je zeggen dat analytics op twee manieren bij kan dragen aan betere searchresultaten:
De site optimaliseren zodat er... » Lees meer van 'Combineer analytics met searchresultaten'