Google Tag Manager voor optimalisatie en personalisatie
In het vorige artikel ben ik ingegaan op het inzetten van Google Tag Manager voor webanalytics. Klaar voor de volgende stap? Door css, html en javascript op een website te plaatsen en het gedrag van gebruikers via variabelen en triggers te meten, kan de website direct aan de gebruiker aangepast... » Lees meer van 'Google Tag Manager voor optimalisatie en personalisatie'
Custom funnels genereren in Google Sheets
Google Analytics (GA) biedt een eenvoudige funnel-weergave in de standaard interface, maar deze is beperkt in gebruik. Bovendien heeft deze als grootste bezwaar dat hij alleen te gebruiken is bij vooraf gedefinieerde funnels; data is alleen beschikbaar vanaf het moment dat de funnel is ingesteld. Een nieuwe funnel genereren voor... » Lees meer van 'Custom funnels genereren in Google Sheets'
Haal meer uit Google Tag Manager
Google Tag Manager is cloud software waarmee je op afstand een website kan voorzien van html, javascript en css. Het principe is simpel. Je plaatst eenmalig een script op de website. Vanaf dat moment kan je via dat script de website aanpassen. Superhandig! Tag Manager wordt veel gebruikt voor web... » Lees meer van 'Haal meer uit Google Tag Manager'
Whitepaper: digital marketing analyse
Whitepaper digital marketing analyse door Stephan van Heusden. Download het whitepaper hier!
Deze whitepaper gaat in op digital marketing analyse, waarbij er onderwerpen worden behandeld zoals: Wat doet een digital marketing analist? Hoe word ik een digital marketing analist? Met welke tools ga ik werken? En hoe ga ik het meest... » Lees meer van 'Whitepaper: digital marketing analyse'
Digital marketing analyse: geen rapport voor in de la maar direct toepassen
In mijn drie eerdere artikelen over digital marketing analyse besprak ik de rolverdeling binnen het team, de analyses die analisten uitvoeren en de belangrijke rol daarin van data. In dit laatste artikel in deze reeks beschrijf ik de wijze waarop digital marketing analisten hun analyseresultaten in productie kunnen brengen. Daarmee... » Lees meer van 'Digital marketing analyse: geen rapport voor in de la maar direct toepassen'
Het belang van bedrijfscultuur voor het succesvol verzamelen van klantinformatie
Het proces van het verzamelen en analyseren van informatie over klanten is
een vereiste geworden voor bedrijven die willen concurreren in het digitale
tijdperk. Naarmate er meer data over de consument beschikbaar is, neemt ook de
mogelijkheid voor bedrijven toe om ze in detail te begrijpen en te benutten.
Organisaties die gebruikmaken van de... » Lees meer van 'Het belang van bedrijfscultuur voor het succesvol verzamelen van klantinformatie'
Sample size bereken met behulp van een impact analyse
Voordat je start met een experiment is het belangrijk dat je weet hoe groot je sample size moet zijn. Helaas kunnen we niet op al onze bezoekers testen en is een sample nodig om van het totaal aantal bezoekers een representatieve groep te kiezen. Maar hoe kies je zo’n groep?... » Lees meer van 'Sample size bereken met behulp van een impact analyse'
Automatiseer je experiment analyse in 9 simpele stappen
In mijn vorige blogposts heb ik geschreven over het automatiseren van experiment analyses en over Sample Ratio Mismatch in experimenten. Ik zou de stickers op mijn laptop geen eer aan doen als ik de twee niet zou combineren en een nieuwe verbeterde experiment analyse tool zou creëren. Daarnaast is het... » Lees meer van 'Automatiseer je experiment analyse in 9 simpele stappen'