Prijs en concurrentieanalyse: De invloed van concurrentie en prijs
Welke invloed heeft de prijs van je product én de prijzen van je concurrenten van datzelfde product op je conversie? Kan je deze vraag beantwoorden? Zo ja: held! Zo nee: lees verder, het wordt een mooie dag.
Prijsanalyse, prijs is ook gewoon een variabele
De prijs van een product is net als... » Lees meer van 'Prijs en concurrentieanalyse: De invloed van concurrentie en prijs'
Excellent Analytics; een Google Analytics plug-in voor Excel
Eind april heeft Google Analytics zijn API openbaar gemaakt. Sommige van ons zijn de laatste tijd hevig aan de slag gegaan om onze eigen PHP en Excel scriptjes in elkaar te timmeren, zodat we zelf meer controle over de data hebben en bepaalde stappen kunnen automatiseren. De Excel plug-in: Excellent... » Lees meer van 'Excellent Analytics; een Google Analytics plug-in voor Excel'
Boeken over webanalyse en conversie optimalisatie
Over 2 dagen exact een jaar geleden schreef ik een artikel over welke vakgerelateerde boeken aanraders zijn om te lezen in je zomervakantie. Inspiratiebron was natuurlijk een artikel van gelijke strekking op marketingfacts.nl(2008), zoals deze ook traditiegetrouw recentelijk weer verscheen(2009). Naar aanleiding van dit laatste artikel ontving ik meerder... » Lees meer van 'Boeken over webanalyse en conversie optimalisatie'
Multivariate Testing: beter meten wie er wint
Wanneer je al regelmatig hebt geprobeerd de conversie van je webpagina te verbeteren door je hypotheses te toetsen met A/B of multivariatie test software, zul je gemerkt hebben dat niet elke wijziging leidt tot significante conversie verschillen. Eerder schreef ik over de onzinnigheid van het testen van details, maar al... » Lees meer van 'Multivariate Testing: beter meten wie er wint'
User Defined rapport maakt Google Analytics flexibel
Roel Willems deelde gistermiddag een artikel over de optie / het rapport in Google Analytics dat User Defined heet. In het Nederlands vertaalt Google dit naar Door de gebruiker gedefinieerd, ook mooi. Maar wat betekent dit nou eigenlijk en nog belangrijker: wat kan je ermee? Het door Roel gedeelde artikel... » Lees meer van 'User Defined rapport maakt Google Analytics flexibel'
Maak social media inspanningen meetbaar
Met dank aan Gihaux kwam ik een interessante presentatie tegen over social media metrics ´Measuring the unmeasurable´ die ik graag met jullie wil delen.
Yongfook CEO van Egg.co gaf deze presentatie op Blogout ´09 in Singapore. Hij gaat in op de vraag waarom social media een reputatie heeft om zo moeilijk... » Lees meer van 'Maak social media inspanningen meetbaar'
Google Analytics: Advertentie tracking & advanced segments
Zoals veel mensen weten is het mogelijk om Google Adwords advertenties te tracken met Google Analytics en ook het effect hiervan op conversies te zien.
Wat minder mensen weten is dat het ook mogelijk is om andere on- en offline advertenties te tracken met Google Analytics via de custom campaign tracking... » Lees meer van 'Google Analytics: Advertentie tracking & advanced segments'
Het meten van Short URLs (tinyurl.com, bit.ly, etc)
URL's van websites kunnen vaak erg lang worden. Bijvoorbeeld wanneer de URL extreem geoptimaliseerd is voor zoekmachines, of wanneer het CMS hele lange (onbegrijpelijke) URL's genereert. De URL kan zonder problemen meer dan 2000 karakters bevatten voordat de eerste browsers (bijvoorbeeld Internet Explorer) er problemen mee krijgen, echter, voor de... » Lees meer van 'Het meten van Short URLs (tinyurl.com, bit.ly, etc)'