Test je ´IQ´ voor Google Analytics
Zoals ik al eerder schreef, heb ik begin deze week de Google Analytics Individual Qualification afgerond. Deze kwalificatie is vorige week door Google openbaar gemaakt voor iedereen die interesse heeft in Google Analytics en bestaat uit twee onderdelen: de online cursus en een test.
De cursus
De cursus binnen Google´s Conversion University... » Lees meer van 'Test je ´IQ´ voor Google Analytics'
Tip: optimaliseer de openrate van je emailcampagne
Voor een website kan een reguliere mailing een belangrijke bron van terugkerende bezoekers zijn, dit doordat het passieve gebruikers opmerkzaam maakt van nieuwe artikelen op de website.
Om de effectiviteit van een mailing te optimaliseren kan je naar een aantal conversie punten kijken.
Percentage verstuurde emails welke daadwerkelijk wordt gelezen.
Dit wordt... » Lees meer van 'Tip: optimaliseer de openrate van je emailcampagne'
Neem het juiste conversiepunt met Google Website Optimizer
Een aantal dagen geleden schreef ik een uitgebreid artikel over de methode van aanpak in de optimalisatie van een gehele website. Binnen dit artikel haalde ik het punt aan dat het binnen een a/b of multivariatie test onjuist is om te optimaliseren tot slechts de volgende stap en niet tot... » Lees meer van 'Neem het juiste conversiepunt met Google Website Optimizer'
Inzicht in Google Sitelinks
Net in de periode dat ik mij aan het verdiepen ben in de vastlegging van zoekgedrag van zoekers binnen Google in Google Analytics blijkt Google een update doorgevoerd te hebben in de VS waarbij het onmogelijk wordt om zoekwoorden in Google Analytics vast te leggen. Het probleem is als volgt:... » Lees meer van 'Inzicht in Google Sitelinks'
De 6 geheimen van verleiding
De afgelopen dagen verslond ik het boek Influence van persuasion-professor Robert Cialdini. Hij presenteert daarin 6 wetenschappelijk onderbouwde verleidingstechnieken uit de sociale psychologie. Het boek bracht me op een paar ideeën waarmee websites hun conversie kunnen verhogen. Plus: ik geef praktijkvoorbeelden van Nederlandse sites die de technieken al toepassen.
Als je... » Lees meer van 'De 6 geheimen van verleiding'
Haal meer uit Adwords met Analytics
Staren we ons blind op getallen? Massa = Kassa? Of gaat het uiteindelijk toch om daadwerkelijke effectiviteit per geïnvesteerde euro?
Maar is het wel zinvol om elke geïnvesteerde euro als dusdanig te analyseren, of is het toch weer handiger om euro's dusdanig te groeperen dat je op relatief eenvoudige, snelle en... » Lees meer van 'Haal meer uit Adwords met Analytics'
Zet belangrijke content en navigatie vooraan in je broncode
In de SEO wereld is het heel normaal om te zorgen dat de opbouw van de door zoekmachine robots gespiderde broncode anders is dan de visuele opbouw in de browser waarmee je deze code bekijkt. Je laat de robot liever eerst de belangrijkste content van de pagina zien en dan... » Lees meer van 'Zet belangrijke content en navigatie vooraan in je broncode'
Het ene direct verkeer is het andere niet.
Verkeer segmenteren op zijn oorsprong is een heel zinvolle bezigheid, bezoekers uit organic search gedragen zich vaak heel anders dan bezoekers uit paid search, of bezoekers afkomstig van een bepaalde website.
Dat werkt echter niet voor alle soorten verkeer: direct traffic is namelijk niet zo simpel. Gisteren schreef ik een post... » Lees meer van 'Het ene direct verkeer is het andere niet.'