Google Analytics Filters (& Reguliere Expressies) – deel 2
In deel 1 heb ik uitgelegd wat de meerwaarde kan zijn wanneer je gebruik maakt van filtering binnen Google Analytics, maar ook waar je op moet letten wanneer je het gebruikt, maak bijvoorbeeld altijd een nieuw profiel aan als je filters gaat testen. In dit artikel zal ik verder ingaan... » Lees meer van 'Google Analytics Filters (& Reguliere Expressies) – deel 2'
Onjuiste aannames bij gebruik Google Website Optimizer
Pas daar heel erg voor op! First of all: testen moet je doen, a/b testing, multivariate testing: zie geen drempel, gewoon doen! Door het gratis Google website optimizer is de drempel in ieder geval al een stuk lager geworden, maar..... denk wel goed na wat je doet, want voordat je... » Lees meer van 'Onjuiste aannames bij gebruik Google Website Optimizer'
Uitgebreide multivariatie testen zijn zinloos?
Van de week las ik het artikel van Ton waarin hij onder andere de vraag stelde of uitgebreide multivariatie testen zinloos zijn. Nu was ik bezig om te reageren op zijn artikel, maar kwam ik tot de ontdekking dat het verhaal erg lang werd, met als conclusie: ik maak er... » Lees meer van 'Uitgebreide multivariatie testen zijn zinloos?'
Uitgebreide multivariatie testen zijn zinloos?
De grootste uitdaging bij een uitgebreide A/B test of een multivariate test is altijd het zorgen voor genoeg bezoekers in een bepaalde periode. Zonder een aanzienlijk aantal bezoekers kun je geen uitspraken doen over statistische significantie.
Voor een A/B test waarbij je de conversie op je webpagina met 20% wilt verbeteren... » Lees meer van 'Uitgebreide multivariatie testen zijn zinloos?'
Google Analytics Filters (& Reguliere Expressies) – deel 1
Google Analytics is als analyticspakket steeds interessanter aan het worden om te gebruiken. Waar ik voorheen weinig met mijn Google Analytics account deed (hij stond aan, maar voor de rest gebeurde er weinig) ben ik me nu steeds meer aan het verdiepen in de mogelijkheden die Google Analytics biedt. Ik... » Lees meer van 'Google Analytics Filters (& Reguliere Expressies) – deel 1'
Broken links: ze zijn er altijd!
Afgelopen week heb ik meegewerkt aan een Expert Review voor 4 travel websites. De resulaten van dit onderzoek werden met de learnings gepresenteerd op het Emerce Insight Travel congres (zie hier voor de presentatie). Eén van de onderdelen van de review is het controleren van de website op broken links.... » Lees meer van 'Broken links: ze zijn er altijd!'
Tools, Tools, Tools !
Webanalisten hebben de mogelijkheid om veel verschillende tools te gebruiken om hun website te optimaliseren. Heerlijk! Soms zijn er nog mensen die zoveel mogelijk functionaliteit in één pakket willen hebben, maar gelukkig zijn de meesten niet vies van het gebruik van veel tools. Neem Avinash Kaushik, hij bedacht er zelfs... » Lees meer van 'Tools, Tools, Tools !'
Stop met geschreven rapportages, gebruik screencasts!
Recentelijk als webanalist weer zo'n mooi rapport verzonden met de laatste stand van zaken van de website, het aantal verkopen, het aantal nieuwsbriefaanmeldingen? Hoe dit zich verhoud ten opzichte van vorige week, met mooie rode en groene kleuren voor het sentiment overzicht? Of als manager datzelfde prachtige rapport ontvangen met... » Lees meer van 'Stop met geschreven rapportages, gebruik screencasts!'