Google Analytics meet geen Google Images
Oké, genoeg positief nieuws over Google Analytics. Google Analytics meet bezoekers die via Google Images je site bekijken of op je site komen niet (op een goede manier). Hierdoor wordt het voor ons webanalisten bijvoorbeeld haast onmogelijk om in Google Analytics de zoekwoorden waarop gezocht is in Google Images naar... » Lees meer van 'Google Analytics meet geen Google Images'
Website browser test: check jouw website nu in alle combinaties
Een goede webanalist checkt zijn website in de meest voorkomende browser en platform combinaties. Mac OS met Safari en Windows met MSIE en beide platformen met Chrome, Firefox en Opera. Is alles wel juist uitgelijnd, is alles goed zichtbaar? Nu is het al een hele opgave om de hardware te... » Lees meer van 'Website browser test: check jouw website nu in alle combinaties'
Google Analytics Introductie
Veel bedrijven (websites) gebruiken Google Analytics voor hun webstatistieken. Het is een gratis pakket en eenvoudig te implementeren. De reden dat veel bedrijven voor Google Analytics kiezen is het feit dat 'er gemeten moet worden'. Meten als eerste doel. Nadat Google Analytics goed geïmplementeerd is, en er gemeten wordt, komt... » Lees meer van 'Google Analytics Introductie'
In 10 minuten aan de gang met Google Website Optimizer
Bryan Eisenberg is eigenaar van marketing optimalisatie bureau Futurenow en schrijver van het boek "Always be Testing". Dit boek is het handboek voor multi variate testing, middels specifiek Google Website Optimizer. Om gewoon eens te beginnen en te ervaren wat de kracht is van het online testen voor conversie optimalisatie... » Lees meer van 'In 10 minuten aan de gang met Google Website Optimizer'
Webwinkel producten volgorde voor de onbekende bezoeker
Als webwinkel uitbater heb je te maken met een groot aantal bezoekers die niet worden herkend bij het bezoeken van de pagina. Er is geen historie (meer) bekend, de bezoeker heeft zich (nog) niet geïdentificeerd of is gewoon echt voor het eerst op je website. Wanneer deze bezoeker niet gericht... » Lees meer van 'Webwinkel producten volgorde voor de onbekende bezoeker'
Verhoog je advertentie klikratio met deze inhoud tips
Banners zijn er voor branding is de mening die vaker en vaker wordt neergelegd. De conversie vanuit banners via een klik naar een actie op de uiteindelijke doelsite is vaak dramatisch laag, waardoor bannering voor pure sales niet rendabel (meer) is.
De waarde van de banner zit in het feit dat... » Lees meer van 'Verhoog je advertentie klikratio met deze inhoud tips'
16 voorbeelden van Formulieren
Een tijdje geleden was ik bij een presentatie van Tommy Strandvall van Tobii over Eyetracking. Tobii is leverancier van Eyetracking hard- en software. Een van de belangrijkste lessen was dat gebruikers bij het invullen van formulieren bevestiging nodig hebben. De conversie van een formulier kan omhoog als de gebruiker wordt... » Lees meer van '16 voorbeelden van Formulieren'
24 voorbeelden Progress Indicators
In de blogpost ´the War of the Roses´ heb ik aangegeven dat onder andere Progress Indicators in mijn ogen zorgen voor hogere conversie. Hieronder heb ik 24 voorbeelden van Progress Indicators verzamelt. Een progress indicator toont de gebruiker in welke stap hij zit en welke stappen hij nog te gaan... » Lees meer van '24 voorbeelden Progress Indicators'