On-site zoektermen zonder resultaat in Google Analytics
Google Analytics biedt een aantal zeer interessante rapporten om de interne zoekfunctie te analyseren. Hoe vaak wordt de zoekfunctie gebruikt? Welke zoekwoorden gebruikt men? Vanaf welke pagina´s zoekt men en wat doet men na een zoekopdracht? Een ding ontbreekt echter in Google Analytics: Welke zoekopdrachten leveren geen resultaat op?
Inzicht in... » Lees meer van 'On-site zoektermen zonder resultaat in Google Analytics'
Google Analytics en offline conversies (CRM)
Het komt wel eens voor dat een conversie nog niet helemaal afgerond is als iemand online klaar is. Er moeten nog een paar offline stappen gedaan voor de conversie helemaal rond is. Enkele situaties waar dit voor kan komen:
Iemand solliciteert op een vacature, maar daarna volgt nog een gesprek en... » Lees meer van 'Google Analytics en offline conversies (CRM)'
Google Analytics tip: Optimaliseer lengte van formulieren
De lengte van een formulier is één van de factoren die een rol spelen wanneer er gekeken wordt naar het conversiepercentage van een formulier. Om inzicht te krijgen in uitval op formulieren zijn er tools zoals ClickTale, waar Ton Wesseling eerder over schreef. De meeste bedrijven gebruiken Google Analytics als... » Lees meer van 'Google Analytics tip: Optimaliseer lengte van formulieren'
Haal meer uit je Search Advertising Campagne
Je huidige Search Advertising Campagne kan beter! Echt. Het is nog simpel ook, RichPage optimaliseert in twee stappen. 1. Optimaliseer je website, 2. Analyseer het weigeringspercentage. Linda Bustos kijkt expliciet alleen naar de mate van doorklikken (Click Through Rates), ook interessant, maar we kijken eerst naar optimalisatie en weigeringspercentage.
Kom terug,... » Lees meer van 'Haal meer uit je Search Advertising Campagne'
Waarom verwijzen pagina’s naar zichzelf?
Google Analytics gebruikers opgelet. Avinash Kaushik behandelt vaak vragen van gebruikers. Zo ook 10 juli. Een vraag die gesteld werd was: ´Navigation summary question - why is previous and next page often the same as the page you are viewing?´. Leuke vraag. Het zal jullie waarschijnlijk ook al eens zijn... » Lees meer van 'Waarom verwijzen pagina’s naar zichzelf?'
Laadtijd website testen: hoe snel laadt jouw site?
Heb je ook zo'n hekel aan trage websites? Je bent niet de enige. Ik vraag me af of er voldoende gekeken wordt naar de laadtijden van websites. Zijn jullie op de hoogte van je website laadtijd? Ben je je ervan bewust wat de gevolgen zijn voor je bedrijf? Een snelle... » Lees meer van 'Laadtijd website testen: hoe snel laadt jouw site?'
Toolreview: notificatie van bezoekacties + chat: woopra.com
Ik heb me even afgevraagd wat ik nu precies aan moest met Woopra.com toen dit gratis product op de markt kwam. Veel enthousiaste reacties en uitspraken als "porno voor webanalisten". Mijn gedachte was: leuk dat er realtime statistische informatie toegankelijk wordt gemaakt, maar wat is de meerwaarde boven bijvoorbeeld Google... » Lees meer van 'Toolreview: notificatie van bezoekacties + chat: woopra.com'
Vernieuwde website en help! Hele andere meetgegevens!
Eerder schreef Reinout Wolfert een goed artikel over de meetverschillen na het wisselen van een webanalyse pakket en gisteren las ik over de site migratie checklist op marketingfacts.nl. De "missing" link is voor mij het vernieuwen van de website zonder webanalyse paniek. Niet het updaten van een paar features, ik... » Lees meer van 'Vernieuwde website en help! Hele andere meetgegevens!'