Minimaliseer weigeringspercentage, maximaliseer loyaliteit!
De homepage van een website is in steeds minder gevallen de eerste pagina die een bezoeker bezoekt. Dit komt door de verschillende manieren waarop een bezoeker een website kan bezoeken (zoekmachines, startpagina's, banners, bookmarksites, social/community sites, etc). Dit bezoek gaat allang niet allemaal meer via de homepage. Het bezoek aan... » Lees meer van 'Minimaliseer weigeringspercentage, maximaliseer loyaliteit!'
10 tips voor een dashboard met impact
In mijn eerste post meteen maar iets onmisbaars voor iedere web analist; een dashboard. Een goed dashboard verschaft informatie, geeft inzichten en zet aan tot actie. En is ook nooit helemaal af, is mijn ervaring.
Maar hoe kom je nu zover dat er iets met jouw dashboard wordt gedaan? Vanuit de praktijk geef ik graag... » Lees meer van '10 tips voor een dashboard met impact'
Tip: Hoe ga je om met afbeeldingen van gebruikers?
Een boost van 147% op de verkoop. Oké, duidelijk, afbeeldingen hebben invloed op conversie. Linda Bustos heeft op Get Elastic een leuke serie van artikelen geschreven over het effect van afbeeldingen op e-commerce sites. Ik zal deel 3 behandelen: het effect van customer submitted afbeeldingen op je e-commerce site.
Afbeeldingen van... » Lees meer van 'Tip: Hoe ga je om met afbeeldingen van gebruikers?'
Vijf tips in het gebruik van Google Analytics
Nico geeft op zijn site vijf tips voor gebruikers van Google Analytics. Nico vindt zichzelf geen expert, zijn tips zijn dan ook niet voor experts. Veel gebruikers van Google Analytics zijn nog geen expert en daarom zijn deze vijf tips wellicht ook voor jou interessant. Gebruik je ook Google Analytics... » Lees meer van 'Vijf tips in het gebruik van Google Analytics'
Vergelijk niet alleen nu met toen, maar ook toen met nu!
Eigenlijk een hele simpele praktijktip, maar toch een element van analyse die ik vaak niet terug zie in rapportages over prestaties van de website. Wekelijks wordt er in vele bedrijven gerapporteerd over de meeste bezochte (landings)pagina's, welke herkomsten het meeste bezoek opleverden, de meest gebruikte zoekwoorden bij externe zoekmachines en... » Lees meer van 'Vergelijk niet alleen nu met toen, maar ook toen met nu!'
Google Website Optimizer gebruikers tips en ervaringen
Google biedt al enige tijd de mogelijkheid om verschillende varianten van elementen op een website te testen. Daarbij kan gedacht worden aan buttons, teksten, formulieren of zelfs complete webpagina´s. Opvallend genoeg wordt hier nog relatief weinig over geschreven, terwijl je met de Google Website Optimizer een fantastisch instrument in handen... » Lees meer van 'Google Website Optimizer gebruikers tips en ervaringen'
Toolreview: gratis clickmap software: crazyegg.com
Enerzijds gaat het bij conversie optimalisatie om inzichten en niet om data, maar anderzijds wil je ook niet eeuwig bezig zijn met het implementeren van allerlei codes op je pagina's en links en/of het bewerken van de data in of uit je presentatietool. Iets wat helaas wel vaak moet omdat... » Lees meer van 'Toolreview: gratis clickmap software: crazyegg.com'
Google Trends voor websites
Google heeft dit weekend een nieuwe functionaliteit toegevoegd aan Google Trends. Met dit product van Google kunnen trends in zoekwoorden worden onderzocht, maar nu is het ook mogelijk om het verloop van het bezoekverkeer op individuele sites te achterhalen en met andere sites te vergelijken.
Nog enigszins met het... » Lees meer van 'Google Trends voor websites'