Help! Ik heb in Google Analytics sampled data in mijn A/B test resultaten!
Bij het nemen van een sample, neem je feitelijk een stukje van iets wat representatief is voor het geheel. Bijvoorbeeld van een totale populatie of een volledige dataset met sessies van je website. Maar wat als je tijdens het analyseren van je A/B testen tegen een situatie aanloopt waarin je... » Lees meer van 'Help! Ik heb in Google Analytics sampled data in mijn A/B test resultaten!'
Bepaal binnen 10 minuten jouw (B2C) doelgroep met Google Analytics
“Meten is weten”: dat is hét motto van een groot gedeelte van de data gedreven online marketeers. Deze marketeers verkondigen dat iedere stap en beslissing wordt gebaseerd op data. Toch wordt de doelgroep bij bedrijven in veel gevallen uit de mouw van dezelfde marketeer geschud. Dit vormt een enorm risico... » Lees meer van 'Bepaal binnen 10 minuten jouw (B2C) doelgroep met Google Analytics'
E-mail alerts in Google Sheets die je leven een stuk makkelijker maken
Vraag je je altijd al af of je alerts kan instellen in Google Sheets? Goed nieuws! Dat kan! Deze blog helpt je e-mail alerts zelf in te stellen.
Heb jij bijvoorbeeld een dashboard in Google Sheets gemaakt? Of wil je je A/B-test resultaten niet handmatig monitoren? Er bestaat een custom script... » Lees meer van 'E-mail alerts in Google Sheets die je leven een stuk makkelijker maken'
Digital marketing analyse; van KPI rapportage tot recommendation model
Dit is het tweede artikel van de reeks over digital marketing. In het eerste artikel is de rol van de data analist toegelicht. In dit artikel licht ik toe welke analyse vraagstukken een analist zoal tegenkomt en welke statistische technieken daarbij worden ingezet.
Een handig model om hier te gebruiken is de bekende... » Lees meer van 'Digital marketing analyse; van KPI rapportage tot recommendation model'
Hoe meet je de inzet van QR codes?
Als online marketeer of analist wil je zoveel mogelijk meten. Je wilt mooie analyses kunnen maken met concrete resultaten van specifieke marketing acties. Online zijn we heel goed in staat om deze data te verzamelen. Met behulp van analyses over user gedrag en conversie paden kunnen we bijvoorbeeld website conversies... » Lees meer van 'Hoe meet je de inzet van QR codes?'
Verder dan traditionele A/B testen met RCT’s
Chad Sanderson (Microsoft) gaf tijdens Conversion Hotel 2018 een presentatie over experimenteren op een breder niveau. Hierbij ging hij dieper in op digitale ‘randomized controlled trials' (RCT’s). Oftewel gerandomiseerd gecontroleerde testen.
De representativiteit van je testen is het belangrijkst. De kwantiteit van je testgroep beïnvloedt je kwaliteit niet zolang de verzamelde... » Lees meer van 'Verder dan traditionele A/B testen met RCT’s'
Minder meten is meer weten
We leven in een tijdperk waarin de meest waardevolle hulpbron niet langer olie is, maar data. De belangrijkste voedingsbron voor de technologische ontwikkeling is data, data en nog meer data. Het aloude adagium "Meten is weten", ontleend aan quotes van een natuurkundige wetenschapper in de 19e eeuw, is inmiddels een... » Lees meer van 'Minder meten is meer weten'
Analyseren zonder vooroordeel
Ik hoop dat ieder experiment dat ik analyseer een positieve uitkomst heeft. Maar de harde realiteit is dat wij bij Online Dialogue een gemiddeld winnaars-percentage hebben van 30%. Dit betekent dat het overgrote deel (70%) van de experimenten niet de uitkomst heeft die we verwachtten. Toch hoop ik iedere keer... » Lees meer van 'Analyseren zonder vooroordeel'