Datakwaliteit: waar streef je naar?
Herken je de volgende situatie? Je levert als webanalist een rapportage op en na verloop van tijd ontvang je vragen van mensen die twijfelen of de cijfers wel kloppen. In zo’n situatie gebruikt men hoogstwaarschijnlijk naast jouw rapportage ook data die afkomstig is uit andere bronnen. Rapportages uit een CRM-... » Lees meer van 'Datakwaliteit: waar streef je naar?'
Automatiseer je test analyse (Google Analytics)
Het begin van iedere A/B test analyse is vrijwel hetzelfde. Je specificeert de bezoekers die hebben deelgenomen aan de test en de bezoekers die daarnaast ook het testdoel hebben behaald. Dit doe je voor control en alle varianten. Vervolgens stop je de resultaten in een calculator om het resultaat te... » Lees meer van 'Automatiseer je test analyse (Google Analytics)'
Het Digital Analytics Congres 2017
Vorige week woensdag 11 oktober werd de tweede editie van het Digital Analytics Congres georganiseerd door de MOA in Utrecht. Meer dan 200 online specialisten lieten zich inspireren en kregen antwoord op vragen als: Hoe vertaal je gedragsdata naar innovatie? Zorg jij als analist voor verandering? Is jouw organisatie al... » Lees meer van 'Het Digital Analytics Congres 2017'
Conversie optimalisatie bij kleine aantallen
Het optimaliseren van een website is vooral bij de grote bedrijven in Nederland steeds meer gemeengoed geworden. Bij kleine bedrijven is conversie optimalisatie minder bekend, al merk ik dat ook hier de behoefte aan optimalisatie vaak groot is. Helaas is A/B testen vaak niet mogelijk bij lage conversieaantallen. Om te... » Lees meer van 'Conversie optimalisatie bij kleine aantallen'
White Paper: De kwaliteit van je Google Analytics setup vergroot de waarde van je webstatistieken
De Kwaliteit van je Google Analytics Setup vergroot de waarde van je webstatistieken, door Stephan van Heusden. Download de White Paper hier!
Google Analytics is de meest gebruikte webanalytics tool. De software is gratis, uitgebreid, zeer accuraat en kennis over het gebruik is wijdverbreid. Tegelijkertijd is dat een nadeel. De verwachtingen die we... » Lees meer van 'White Paper: De kwaliteit van je Google Analytics setup vergroot de waarde van je webstatistieken'
Google Analytics: wie zorgt ervoor dat jouw website goed wordt bezocht?
De Kwaliteit van je Google Analytics Setup vergroot de waarde van je webstatistieken, door Stephan van Heusden. Download de White Paper hier!
In de vorige artikelen in deze reeks ging ik in op de Google Analytics setup , het tracken van pagina’s, gebeurtenissen, het instellen van doelen, segmenten en e-commerce. In dit laatste... » Lees meer van 'Google Analytics: wie zorgt ervoor dat jouw website goed wordt bezocht?'
Google Analytics: de conversie van je website meten
De Kwaliteit van je Google Analytics Setup vergroot de waarde van je webstatistieken, door Stephan van Heusden. Download de White Paper hier!
In mijn vorige blogposts besteedde ik aandacht aan de Google Analytics setup, het tracken van je webbezoekers en gebeurtenissen op de website (denk aan whitepaper downloads, uitgaande links en formulieren).... » Lees meer van 'Google Analytics: de conversie van je website meten'
Waarom je Google Optimize reports niet kan vertrouwen
Waarom je afgeronde experimenten niet in de standaard Google rapporten analyseert
Nu de gratis A/B testing tool Google Optimize voor iedereen beschikbaar is zal er hopelijk nog meer getest en geleerd worden. Er is al veel geschreven over de nieuwe tool, maar de meeste reviews en artikelen gaan voornamelijk in op... » Lees meer van 'Waarom je Google Optimize reports niet kan vertrouwen'