Waarom je data kwaliteit slecht is | verslag Digital Analytics congres
Woensdag 12 oktober was het Digital Analytics congres in het Media Plaza Utrecht georganiseerd door de MOA (Center for Information Based Decision Making & Marketing Research). Het was een dag vol interessante nationale en internationale sprekers en een aantal mooie business cases van Nederlandse spelers. Het meest besproken onderwerp van... » Lees meer van 'Waarom je data kwaliteit slecht is | verslag Digital Analytics congres'
Google lanceert Google Optimize, Data Studio en Session Quality Score
Google heeft op 28 september jl. de gratis versie van Google Optimize, Google Data Studio en de Session Quality Score als metric binnen Google Analytics gelanceerd. Lees hier het bericht van Google met de aankondiging.
Google Optimize
Na eerder al de enterprise / betaalde variant van Google Optimize - binnen de Google 360 Suite... » Lees meer van 'Google lanceert Google Optimize, Data Studio en Session Quality Score'
6 belangrijke datapunten om van je klanten te registreren
Klantendata is een van de belangrijkste onderdelen van het succes van je organisatie. Als je niet al een customer relationship management (CRM) platform gebruikt, dan is vandaag een mooie dag om te beginnen! Maar wat voor een soort data zou je moeten verzamelen? En hoe verzamel je het? In dit artikel voor... » Lees meer van '6 belangrijke datapunten om van je klanten te registreren'
Onmisbare tool: zoekanalyse
Zoekanalyse is een hele handige tool die het werk van een webmaster ondersteunt met relevante informatie. In dit artikel lees je alles over het hoe en waarom van deze tool in de Google Search Console en waarom deze de analyse van je website gemakkelijker maakt.
Op 25 maart werd dan eindelijk... » Lees meer van 'Onmisbare tool: zoekanalyse'
De 4 Belangrijkste Website Statistieken Voor SEO
Waarom je je Minder Moet Focussen op Pageviews.
Er worden dagelijks miljoenen posts de wereld in geslingerd, en maar een klein gedeelte van die puinhoop aan content wordt gelezen. Van alle mensen die jouw content tegenkomen, leest 55 procent de post in minder dan vijftien seconden.
Toch worden pageviews nog vaak... » Lees meer van 'De 4 Belangrijkste Website Statistieken Voor SEO'
Kanalen of bron/medium rapport?
Google Analytics biedt diverse mogelijkheden om de effectiviteit van je kanalen te analyseren en optimaliseren.
Twee rapporten die je een goed inzicht kunnen geven zijn "kanalen" en "bron/medium". Maar welke rapport geeft de beste inzichten?
In dit artikel licht ik toe waarom het "kanaalrapport" in veel gevallen een betere keuze is.
Kanaal vs. bron/medium
Zowel... » Lees meer van 'Kanalen of bron/medium rapport?'
Het correct meten van Instagram verkeer
Er komt wat standaard verkeer van Instagram binnen in Google Analytics onder het medium referral, maar dit is zeker niet alles. Dus voordat je de stekker uit Instagram haalt omdat je conclusie is dat het niet succesvol is, kijk eerst even naar hoe de metingen zijn ingericht.
De link in de... » Lees meer van 'Het correct meten van Instagram verkeer'
Gebruik Google Analytics om microconversies op waarde te schatten
De droom van e-commerce is dat iedere bezoeker die een website bezoekt iets koopt. De data vertelt ons echter iets anders. Meer dan 90 procent van bezoekers verlaten de website weer zonder iets te kopen, en het is niet altijd duidelijk waarom. Deze drommen mensen bereiken en hun interesse vasthouden... » Lees meer van 'Gebruik Google Analytics om microconversies op waarde te schatten'