Veel praktische tips om met jouw conversie aan de slag te gaan, via welk kanaal dit ook is. Hier lees je artikelen over persuasion, conversie optimalisatie, SEO, SEA en e-mailmarketing.
AI-gedreven productomschrijvingen: een route naar betere conversies
Het E-commerce landschap is continue in beweging, maar productomschrijvingen krijgen vaak niet de aandacht die ze verdienen. Doorgaans zijn ze een kopie van de fabrikant, aangevuld met enkele SEO-termen. Het gebruik van AI kan dit proces transformeren, mits strategisch toegepast.
Positiebepaling van productinformatie
Alvorens te duiken in AI-gedreven productomschrijvingen, is het essentieel... » Lees meer van 'AI-gedreven productomschrijvingen: een route naar betere conversies'
A/B-testen: tips vanuit de consumentenpsychologie
Zonder functionaliteit en toegankelijkheid geen conversie. Als de bruikbaarheid ook op orde is, verbeter je conversie vooral door te gaan experimenteren met intuïtie en verleiding: begeleid het brein van je digitale bezoeker.
A/B-testen: tips vanuit de consumentenpsychologie
Ik doe liever niets
De standaard reactie van het brein van je digital bezoeker is om... » Lees meer van 'A/B-testen: tips vanuit de consumentenpsychologie'
Zo haal je meer inzichten uit webanalytics data
Conversieoptimalisatie is tegenwoordig bijna een synoniem van A/B-testen, maar dit klopt niet. Vaak heb je niet genoeg bezoekers om succesvol te A/B-testen, maar wel genoeg data om te bepalen waar je conversie-aanpassingen kunt maken en te zien of dit effectief is.
Gedragsanalyses
Je webanalyse-toepassing overspoelt je met bezoekgedrag op pagina’s en rapportages... » Lees meer van 'Zo haal je meer inzichten uit webanalytics data'
Conversie-copywriting: voice-of-customer data omzetten in teksten die je kan testen
Op 15 april gaf Joanna Wiebe, founder Copyhackers, een presentatie tijdens een webinar van Conversion Hotel over conversie-copywriting. Lees de samenvatting van deze presentatie over hoe je met conversie-copywriting teksten creëert die de lezer overtuigt met behulp van voice-of-customer data, frameworks, formules en optimalisatie technieken.
Conversie-copywriting motiveert mensen om te handelen... » Lees meer van 'Conversie-copywriting: voice-of-customer data omzetten in teksten die je kan testen'
Kun je nog wel betrouwbaar A/B-testen?
A/B-testen is de heilige graal bij digitale product- en marketingbeslissingen. Als je wilt weten welk effect welke aanpassing heeft, of welke campagnetekst het meest verleidt, dan voer je een A/B-test uit. Maar gaat dat nog wel goed met alle cookierestricties door browsers?
Meer ruis
Als een browser van je bezoeker geen cookie... » Lees meer van 'Kun je nog wel betrouwbaar A/B-testen?'
Tips om een growth mindset te creëren in je organisatie
Er zijn veel uitdagingen bij het creëren van een growth mindset in een bedrijf als marketeer. Een van de grootste uitdagingen is dat de verschillende marketingteams op hun eigen eiland werken. Dit isolement maakt het moeilijk om samen te werken aan het creëren van een organisatiebrede datagedreven cultuur. Lees nu... » Lees meer van 'Tips om een growth mindset te creëren in je organisatie'
Start met effectief motiveren
Motivatie is een van de meest gebruikte strategieën om ervoor te zorgen dat consumenten een product kopen. Helaas is het ook de strategie die vaak verkeerd ingezet wordt. Mensen denken bij motivatie snel aan iets wat je kunt creëren. We willen graag de consument motiveren door iets yl rolex day... » Lees meer van 'Start met effectief motiveren'
Nudge je bezoekers een stapje verder zoals social media
Social media platformen zijn experts in het toepassen van 'nudges': kleine duwtjes die je enerzijds naar het platform (terug)halen en anderzijds vooral zorgen dat je niet weggaat en nog een stapje neemt. Hoe kun je een nudge effectief inzetten voor de bezoekers van jouw website?
Geef de kans
Om een stapje verder... » Lees meer van 'Nudge je bezoekers een stapje verder zoals social media'