De 5 plekken waar je altijd conversie kunt verbeteren
Als conversie optimalisatie specialist duik ik bij een nieuwe klant altijd eerst in de bezoekersgedragsdata. Het geeft mij richting om te bepalen welke pagina’s in aanmerking komen voor verbetering. Pagina’s met grote aantallen bezoekers, te lange leestijden, te hoog aantal afhakers, te veel op en neer klik gedrag. Geen enkele... » Lees meer van 'De 5 plekken waar je altijd conversie kunt verbeteren'
9 voorbeelden van Nederlandse 404 pagina’s die je bezoekers converteren
Een paar weken geleden keken we naar 7 voorbeelden van 404 pagina's die je bezoekers converteren. Prachtige voorbeelden, maar allemaal van internationale websites. Als ondernemend landje mogen we dan natuurlijk niet achter blijven, en na een korte zoektocht bleken we ook hier in Nederland wat mooie 404 pagina's in elkaar... » Lees meer van '9 voorbeelden van Nederlandse 404 pagina’s die je bezoekers converteren'
Emerce Conversion 2014: it’s all about the money
Het jaarlijks terugkerende Emerce Conversion Congres stond 10 april jl. op het programma. Zoals de naam al doet vermoeden ging het congres vooral over conversieoptimalisatie. En wie zegt conversieoptimalisatie zegt als snel A/B-testen! Veel van de sessies gingen dan ook in op de geweldige resultaten die behaald waren met deze... » Lees meer van 'Emerce Conversion 2014: it’s all about the money'
Emerce Conversion 2014: richtlijnen voor hoog-converterende A/B-testen
Het jaarlijks terugkerende Emerce Conversion Congres stond 10 april jl. op het programma. Zoals de naam al doet vermoeden ging het congres vooral over conversieoptimalisatie. En wie zegt conversieoptimalisatie zegt als snel A/B-testen! Veel van de sessies gingen dan ook in op de geweldige resultaten die behaald waren met deze... » Lees meer van 'Emerce Conversion 2014: richtlijnen voor hoog-converterende A/B-testen'
Conversie Optimalisatie en KPI Dashboard expertsessie tijdens #WAC14
Naast alle nieuwtjes over Google Analytics heb ik ook de sessie over conversie optimalisatie en over KPI dashboards tijdens het Webanalytics Congres 2014 mogen bijwonen.
Conversie Optimalisatie: met behulp van 4 soorten gebruikersonderzoek naar meer conversies
Het was volle bak bij de sessie Conversie Optimalisatie door Pieter-Paul van der Meer, CRO-consultant voor... » Lees meer van 'Conversie Optimalisatie en KPI Dashboard expertsessie tijdens #WAC14'
7 voorbeelden van 404 pagina’s die je bezoekers converteren
Ik ga er vanuit dat iedereen tegenwoordig wel een custom 404-pagina heeft ingesteld, toch? Check maar even, ik wacht wel..
Dit soort berichten kan tegenwoordig echt niet meer. Toch zijn veel 404-meldingen vandaag de dag weinig spectaculair, en dat is een gemiste kans. Met een leuke, opvallende of informatieve 404-pagina kan... » Lees meer van '7 voorbeelden van 404 pagina’s die je bezoekers converteren'
Klantbeoordelingen: hoe je het wel en niet moet doen
Sommige marketeers vinden het idee van een klantbeoordeling -of customer review- soms toch nog eng; je geeft de consument bijna alle macht in handen. Toch is juist deze 'macht van de consument' één van de sleutels tot succes op het web.Customer reviews tonen ook keer op keer hun succes: 30%... » Lees meer van 'Klantbeoordelingen: hoe je het wel en niet moet doen'
Waar start je voor meer webwinkel rendement?
Als online optimalisatie specialist verheug ik me altijd weer op nieuwe klanten. Specifiek het moment waar ik voor het eerst naar de online activiteiten en het bezoekersgedrag mag kijken. Waar liggen de “quick wins”? Waar kan nu direct het verschil worden gemaakt? Als ik terugdenk aan al die eerste keren... » Lees meer van 'Waar start je voor meer webwinkel rendement?'