Hoe van een NEE een JA te maken
Kan een aanvankelijke afwzijzing je helpen om het "JA" te krijgen waar je naar op zoek bent? Verrassend genoeg, als je in de juiste volgorde een verzoek doet, kan dat! Neuromarketing heeft een artikel geschreven over hoe persuasion expert Robert Cialdini een klassiek experiment deed waarin hij aantoonde hoe deze... » Lees meer van 'Hoe van een NEE een JA te maken'
De anatomie van de perfecte PPC ad [infographic]
Pay-Per-Click advertising is zelfs in de beste gevallen erg verwarrend. Google verandert constant de regels voor AdWords, visuele advertenties leiden onder bannerblindheid (en verschrikkelijke ontwerpen) en dan hebben we het nog niet over advertenties op Facebook, waar je de complete klantdialoog binnen het Facebook-domein moet voeren.
Als je het echter goed... » Lees meer van 'De anatomie van de perfecte PPC ad [infographic]'
5 landingspagina metrics die je moet kennen [infographic]
Analytics zijn van groot belang, maar niet elke analist weet waar hij moet beginnen, zeker als het aankomt op het analyseren van de landingspagina. In deze infographic van ion interactive staan vijf belangrijke analyses die je moet kennen wanneer je de prestaties van je landingspagina wilt optimaliseren.
Bij elke analyse staan... » Lees meer van '5 landingspagina metrics die je moet kennen [infographic]'
Conversie optimalisatie voor vloeibaar webdesign
Google liet in een recente blog weten dat ze grote voorstanders zijn van "Responsive webdesign", oftewel je website via CSS3 binnen één en hetzelfde domein compatibel te maken met de vele verschillende technische configuraties die de bezoekers van je website kunnen hebben. Zo hoeft bijvoorbeeld een mobiele gebruiker dus niet... » Lees meer van 'Conversie optimalisatie voor vloeibaar webdesign'
Acht manieren waarop je website vertrouwen kan wekken in je merk
Niemand raakt graag verdwaalt in een donker steegje in een vreemde stad, dus je wilt de bezoekers van je website ook niet het idee geven dat ze in een donkere steeg van het internet beland zijn. Dit is zeker het geval als het gaat om websites van kleinere ondernemingen, waar... » Lees meer van 'Acht manieren waarop je website vertrouwen kan wekken in je merk'
Aansprekende calls-to-action op je landingspagina
Gefeliciteerd! Iemand is zo geïnteresseerd geraakt in je product of dienst dat hij op je advertentie heeft geklikt. Je landingspagina ziet er helemaal spik en span uit; je nieuwste klant weet dat hij er goed aan gedaan heeft om je site te bezoeken. Maar wat nu? Zonder een goede call-to-action... » Lees meer van 'Aansprekende calls-to-action op je landingspagina'
Hoe een verzonnen product conversies verhoogt
Waarom maken we altijd nog een extra ronde langs het buffet, zelfs als we vol zitten? Hoe kan het zijn dat we tegenwoordig €4 voor een kop koffie betalen, terwijl we een paar jaar geleden nog voor een paar duppies een bakje troost konden krijgen? Als het gaat om het... » Lees meer van 'Hoe een verzonnen product conversies verhoogt'
8 gewoontes van conversie-gefocuste tekstschrijvers -deel 2
De meeste mensen schrijven teksten door op hun instinct te vertrouwen, naar advies te luisteren en zich op conventionele wijsheden te richten. Dit werkt, maar slechts tot op zekere hoogte. Om de beste resultaten te krijgen, moet je zowel conventionele als onconventionele ideeën testen en zelf zien wat werkt.
In deel... » Lees meer van '8 gewoontes van conversie-gefocuste tekstschrijvers -deel 2'