3 checkout usability richtlijnen die men vaak mist
Online marketing en conversie optimalisatie is een breed proces, maar als aan het eind van de dag de checkout niet goed werkt, kan alles voor niet geweest zijn. Zaken als verplichte registratie, calls to action, te grote formulieren, slechte foutmeldingen en lange laadtijden worden door iedereen wel herkend als een... » Lees meer van '3 checkout usability richtlijnen die men vaak mist'
4 tips om je AdWords advertenties op topposities te optimaliseren
Begin 2011 heeft Google aanpassingen gemaakt in de lay-out van de advertentieteksten die vertoond worden op de eerste drie posities. De eerste beschrijvingsregel en/of domeinnaam kan/kunnen achter de kop vertoond worden. Google geeft aan dat de lay-out van de advertentietekst afhankelijk is van het volgende: “Als we hebben bepaald dat... » Lees meer van '4 tips om je AdWords advertenties op topposities te optimaliseren'
8 gewoontes van conversie-gefocuste tekstschrijvers -deel 1
De meeste mensen schrijven teksten door op hun instinct te vertrouwen, naar advies te luisteren en zich op conventionele wijsheden te richten. Dit werkt, maar slechts to een bepaalde mate. Om de beste resultaten te krijgen, moet je zowel conventionele als onconventionele ideeën testen en zelf zien wat werkt.
In dit... » Lees meer van '8 gewoontes van conversie-gefocuste tekstschrijvers -deel 1'
Het pad tot conversie is zojuist gemakkelijker geworden [infographic]
In ons vak zijn we zoveel bezig met conversie-optimalisatie, dat we soms de basis nog wel eens uit het oog willen verliezen. ion interactive deelt een handige infographic waarin conversie teruggebracht wordt naar waar het eigenlijk allemaal om gaat.
De implementatie van deze stappen, en hoe we deze zo optimaal mogelijk... » Lees meer van 'Het pad tot conversie is zojuist gemakkelijker geworden [infographic]'
Een simpele manier om je prijzen lager te doen lijken
Heeft de manier waarop je een prijs neerschrijft invloed op hoe hoog of laag deze overkomt op je klanten? Natuurlijk! We weten al dat het meenemen van het valuta-symbool een negatieve invloed heeft; dat is waarom je restaurants vaak hun menu's aan ziet prijzen met "29" in plaats van "€29".... » Lees meer van 'Een simpele manier om je prijzen lager te doen lijken'
Scoor goede cijfers met landingspagina optimalisatie
Als kind was een goed rapport een fantastisch iets. Het is iets waarmee je een etentje in je favoriete restaurant kan verdienen, of zelfs een mooi nieuw speeltje. In marketing zijn rapporten een belangrijke manier om de interesse van je bezoekers te peilen in dat wat je te bieden hebt.... » Lees meer van 'Scoor goede cijfers met landingspagina optimalisatie'
Adwords Sitelinks: 4 tips voor meer conversie
Je komt bijna geen AdWords resultaten meer tegen zonder sitelinks. Met sitelinks kun je de bezoeker op een specifieke pagina laten landen. De bezoeker vindt sneller wat hij zoekt en dat kan leiden tot een hoger conversiepercentage en een betere CTR. Als je dit tenminste goed inzet! Maar waar moet... » Lees meer van 'Adwords Sitelinks: 4 tips voor meer conversie'
Gerry, het is 2012, verzin eens wat nieuws
Hoe lang is een goed verhaal houdbaar? Na 3 jaar gooien we onze laptop weg, is onze site bejaard, zijn we al vier keer van mobieltje veranderd en hebben we zeven paar schoenen versleten, maar een goed verhaal is minstens drie jaar houdbaar. Is dat wel zo logisch als de... » Lees meer van 'Gerry, het is 2012, verzin eens wat nieuws'