Vijf must-reads uit 2011 over conversie-optimalisatie
2011 was een jaar waarin er veel gebeurd is op het gebied van webanalytics en conversie-optimalisatie. Social media heeft stormachtige ontwikkelingen doorgemaakt en Google heeft zowel op positieve als negatieve manieren impact gehad op de manier waarop wij data kunnen analyseren.
2011 was voor webanalisten en online marketeers ook een jaar... » Lees meer van 'Vijf must-reads uit 2011 over conversie-optimalisatie'
De anatomie van een perfecte landingspagina
Afgelopen vrijdag bezocht ik de Fusion Marketing Experience in Antwerpen. Bryan Eisenberg hield daar weer een vurig betoog over conversie optimalisatie en vertelde over de heilige drie eenheid van de perfecte landingspagina: relevance, value en call to action!
Conversieoptimalisatie binnen organisaties
Zijn presentatie begon hij over zijn verwondering dat organisaties zich nog... » Lees meer van 'De anatomie van een perfecte landingspagina'
20 conversie inzichten van Bryan Eisenberg en Gerry McGovern
Afgelopen vrijdag werd in Antwerpen de 2e Fusion Marketing Experience gehouden. Op uitnodiging van de organisatie was ik namens webanalisten met 2 collega's de hele dag aanwezig. Het komt niet heel vaak meer voor dat ik in de BeNeLuX een congres bezoek waar ik niet zelf spreek. Inhoudelijk ben ik... » Lees meer van '20 conversie inzichten van Bryan Eisenberg en Gerry McGovern'
7 Conversie tips van online communicatie guru Gerry McGovern
Gerry McGovern is een veelgevraagd en gewaardeerd spreker over online communicatie. Met zijn bedrijf Customer Carewords Ltd. adviseert Gerry grote, internationale ondernemingen (als Microsoft, Rolls-Royce, IKEA en TetraPak), overheden (zoals de Amerikaanse belastingdienst) en universiteiten over succesvolle in- en externe webcommunicatie en e-business.
Op vrijdag 2 december aanstaande is Gerry Mc... » Lees meer van '7 Conversie tips van online communicatie guru Gerry McGovern'
3 problemen van AB testen
Succesvolle (web) ondernemingen zijn ingericht op continue testen. Dit is preken voor eigen parochie; iets waar we het allemaal over eens zijn. Maar over hoe ondernemingen optimaal kunnen testen, verschillen we misschien van mening. Dit artikel gaat over de meest gebruikte vorm van testen - het hier vaak genoemde AB... » Lees meer van '3 problemen van AB testen'
Emerce #conversion, de slides van 15 presentaties: deel 1
In dit artikel telkens een korte introductie en de slides van de eerste 8 van de 15 openbare presentaties van het Emerce Conversion congres van 14 april 2011 in Amsterdam. Dit is deel 1, de andere presentaties vind je in Emerce #coversion slides deel 2. Gaf jij ook een presentatie... » Lees meer van 'Emerce #conversion, de slides van 15 presentaties: deel 1'
Emerce #conversion, de slides van 15 presentaties: deel 2
In dit artikel telkens een korte introductie en de slides de laatste 7 van de 15 openbare presentaties van het Emerce Conversion congres van 14 april 2011 in Amsterdam. Dit is deel 2, de andere presentaties vind je in Emerce #coversion slides deel 1. Gaf jij ook een presentatie en... » Lees meer van 'Emerce #conversion, de slides van 15 presentaties: deel 2'
WAC2011 presentatie NUON: 60% van het bezoek is service gerelateerd
Ik was onder de indruk van de presentatie van NUON op het web analytics congres 2011. Het laat zien dat online optimaliseren niet alleen gaat over sales. NUON liet zien dat zij de afgelopen periode de focus legt op het optimaliseren van selfservice. Nuon bedient 2,6 miljoen klanten. Zij is... » Lees meer van 'WAC2011 presentatie NUON: 60% van het bezoek is service gerelateerd'