WAC2011 presentatie Ditzo: To measure is our pleasure
Voor de vijfde maal vond op 17 maart 2011 het jaarlijkse Web Analytics Congres plaats. Met onder meer keynotes als Manoj Jasra (webanalyticsworld.net) en Neil Patel (kissmetrics.com) was het webanalytics congres 2011 weer voorzien van uitstekende sprekers. Ook sprekers uit Nederland deelden hun ervaringen op het gebied van webanalyse en... » Lees meer van 'WAC2011 presentatie Ditzo: To measure is our pleasure'
WAC2011 Presentatie Greetz.nl: Online marketing effectiviteit
Greetz.nl is een snelgroeiend e-commerce bedrijf en marktleider in 'echte' wenskaarten via internet met meer dan 500.000 klanten en meer dan 3 miljoen verstuurde kaarten in 2010. De doelgroep van Greetz bestaat hoofdzakelijk uit vrouwen in de leeftijdscategorie 25-49. Greetz ziet het fysieke retailkanaal als belangrijkste concurrent en de communicatie... » Lees meer van 'WAC2011 Presentatie Greetz.nl: Online marketing effectiviteit'
WAC2011: 10 inzichten van fonQ.nl
fonQ startte op het Web Analytics Congres 2011 met een slide van het artikel "The End of Theory...". Kort gezegd begint alles met de theorie en wordt die later in een context geplaatst met de hulp van data. Dit is ook hoe fonQ nu de zaken aanvliegt. Een interessante wijze... » Lees meer van 'WAC2011: 10 inzichten van fonQ.nl'
Terugblik Web Analytics Congres 2011: de 5 learnings
Afgelopen donderdag 17 maart 2011 vond het 5e Web Analytics Congres plaats in Amsterdam. Vanuit webanalisten waren we met plezier voor het 3e jaar verantwoordelijk voor het programma. In dit artikel een terugblik op het uitverkochte congres (bijna 200 bezoekers) in Barbizon Palace middels de (subjectief door mijzelf geselecteerde) 5... » Lees meer van 'Terugblik Web Analytics Congres 2011: de 5 learnings'
De 3 copywriting-geheimen van Ditzo.nl
De begrijpelijke webteksten van Ditzo kwamen de afgelopen weken 2 keer landelijk in het nieuws. In dit artikel verklap ik de 3 copywriting-geheimen achter deze succesvolle online tone of voice. Ik ben samen met Arjan Hoogland verantwoordelijk voor de teksten op Ditzo.nl.
Verzekeringssite.nl onderzocht in april 2010 alle 46 Nederlandse autoverzekeringen. Conclusie: slechts 3 verzekeraars... » Lees meer van 'De 3 copywriting-geheimen van Ditzo.nl'
De 7 stappen voor succesvolle conversie optimalisatie
Gisteren publiceerde ik op de Online Dialogue website een praktijkcase over rendement optimalisatie op de valk.com website van Van der Valk hotels & restaurants. We haalden met een tijdsbesteding van 40 interne en 40 externe uren 13% meer unieke boekingen bij de winnende variant van de AB test, maar tevens... » Lees meer van 'De 7 stappen voor succesvolle conversie optimalisatie'
7 regels voor een betere landingspagina
Ik heb een artikel gelezen van Oli Gardner. Een interessant artikel over verleiding van bezoekers die terecht komen op jouw landingspagina's. De moeite waard om te vertalen en hier te publiceren.
Het gaat uit van de volgende 7 regels.
1. Wees niet subtiel
De call to action op de landingspagina is het belangrijkste. Om... » Lees meer van '7 regels voor een betere landingspagina'
Linkbuildingtips van Dixon Jones (SES Amsterdam)
Dixon Jones (MajesticSEO) vulde tijdens Search Engine Strategies een parallelsessie over linkbuilding, waarin hij aardig wat tip gaf.
De overall boodschap die ik uit zijn verhaal haalde was:
"Weet welke links meetellen (en ga daarmee aan de slag)"
Dixon begon met de definitie van de 'beste' SEO link:
heeft een goede anchor... » Lees meer van 'Linkbuildingtips van Dixon Jones (SES Amsterdam)'