4 uitdagingen voor effectievere zoekmachinemarketing
Eduard Blacquière presenteert tijdens SES Amsterdam de resultaten van zijn marktonderzoek zoekmachinemarketing 2010. Eduard legde tien vragen voor aan mensen in de markt. Ook ik beantwoordde deze vragen over de huidige markt, de concurrentie, trends en toekomst. Tijdens het antwoorden werd me iets duidelijk, zoekmachinemarketing kan zoveel effectiever! Dat inspireerde... » Lees meer van '4 uitdagingen voor effectievere zoekmachinemarketing'
Vijf redenen waarom bezoekers het bestelproces niet afronden
1 - Ze gebruiken de winkelwagen als onderzoeksmiddel
Bezoekers zijn niet op je site om te kopen, maar om te onderzoeken. Voor het overgrote deel zijn je klanten slimme consumenten. Ze vergelijken alles, zoals de (verzend)kosten, voordat ze hun beslissing nemen. Deze consumenten zijn niet bang om artikelen aan hun winkelwagen... » Lees meer van 'Vijf redenen waarom bezoekers het bestelproces niet afronden'
5 tips voor betere landingspagina´s
Een goede landingspagina levert goede resultaten op. Maar een goede landingspagina maken is makkelijker gezegd dan gedaan. Tijd om eens te kijken naar hoe je zo´n goede pagina in elkaar draait. Oftewel: tips voor betere landingspagina´s.
Maar laat ik beginnen met te vertellen aan degenen die nog niet zo lang met... » Lees meer van '5 tips voor betere landingspagina´s'
Nieuwsbrief: meer conversie uit de aanmeld dialoog
Voor nagenoeg elk bedrijf is het aan te raden om een email nieuwsbrief te starten. Het is een mooi middel om de dialoog met de klant of prospect op gang te houden. Daarbij zijn de kosten overzichtelijk. Voor een bedrag lager dan een halve cent per email zijn er vele... » Lees meer van 'Nieuwsbrief: meer conversie uit de aanmeld dialoog'
De 9 redenen om de volle winkelwagen niet af te rekenen
Eergisteren schreef ik een artikel over het McAfee white paper "Digital window shopping, a long journey to buy", waarin onderzocht is of het aantal bezoekers dat een online gevulde winkelwagen achterlaat zonder af te rekenen kan worden verminderd met het toevoegen van veiligheids certificaten. Uit de jaarlijkse "merchant survey" van... » Lees meer van 'De 9 redenen om de volle winkelwagen niet af te rekenen'
Haal meer uit je online survey
We hebben onlangs onze eerste succesvolle koppeling (tussen onze online survey en online data) tot stand gebracht. Maar wat haal je hier dan uit? Wij streefden naar een zeer hoge response (lees ingevulde online enquêtes). Aangezien we onderzoek gingen verrichten in een proces waar relatief weinig bezoekers komen. Het betrof een exit-onderzoek wat inhield dat we op het... » Lees meer van 'Haal meer uit je online survey'
Formulieren: verleid en motiveer je potentiële klanten!
Zodra de usability van je webpagina in orde is wordt het tijd de persuasive marketing technieken aan te scherpen (lees ook: optimaliseer van voor naar achter naar voor). Een belangrijk punt binnen de conversie funnel om dit goed uit te voeren is de plek in de trechter waar daadwerkelijk het... » Lees meer van 'Formulieren: verleid en motiveer je potentiële klanten!'
3 basisrichtlijnen voor converterende online teksten
De tekstschrijvers van het internet zijn de verkopers uit de winkelstraat. Een statement dat ik vaker maak. Waar in de winkel een verkoper je probeert te begeleiden naar / te motiveren tot een aankoop door een dialoog aan te gaan bestaat de online dialoog uit het feit dat de bezoeker... » Lees meer van '3 basisrichtlijnen voor converterende online teksten'