Conversie tips: bookmarks, email en printen
Heb je ooit wel eens goed bekeken wat de beginpagina's waren van de bezoekerssessie waarin een daadwerkelijke conversie plaats vond? Viel het daarbij, naast de standaard ingangen zoals de homepage en landingspagina's vanuit zoekmachines, op dat een substantieel deel van de bezoekers binnenkwam op een pagina al halverwege de conversiefunnel,... » Lees meer van 'Conversie tips: bookmarks, email en printen'
Online Formulieren: Foutmeldingen en Emoties (deel 2)
Twee paragrafen geklaag gehad... nu de omkeer.
Misschien ben ik deel 1 van dit artikel vrij negatief begonnen. Ik heb wat voorbeelden laten zien van foutmeldingen in de ´real world´ en heb het daarna kort, want ik ben geen psycholoog, gehad over emoties die vrij komen bij het ervaren van een... » Lees meer van 'Online Formulieren: Foutmeldingen en Emoties (deel 2)'
Online Formulieren: Foutmeldingen en Emoties (deel 1)
We kennen het allemaal. Je hebt een leuke dienst, informatiebron of product gevonden. Je doet je best om een online formulier in te vullen. Beantwoordt netjes alle vragen op het best van je kunnen... ok. Dan opeens, na het klikken op de ´volgende´ of ´verzend´ knop, zie je dezelfde pagina... » Lees meer van 'Online Formulieren: Foutmeldingen en Emoties (deel 1)'
Een mooie vrouw wint het van een lage prijs
We zijn altijd bezig om uit te zoeken wat allemaal effect heeft op verhoging van de verkoop. Je kunt stunten met de prijs, cadeaus geven, geen verzendkosten rekenen, etc. Roger Dooley laat resultaten zien van een test van een Zuid Afrikaanse bank. Zij mailden (DM) 50.000 klanten een leenaanbieding en... » Lees meer van 'Een mooie vrouw wint het van een lage prijs'
Betere conversie optimalisatie door segmentatie
Het klinkt als een commerciële slagzin. Conversie optimalisatie: "converteert nu nog beter" en aan de andere kant is het simpel een feit dat alles altijd beter kan. Wat ik je als lezer en geïnteresseerde in het verbeteren van website conversie echter wil duidelijk maken is dat je veel betere resultaten... » Lees meer van 'Betere conversie optimalisatie door segmentatie'
Deze winkelwagen functionaliteiten verhogen de verkoop
Als webwinkel wil je graag klanten aan je binden. Dit kan je doen door kopers te verleiden, bijvoorbeeld door ze interessante producten te bieden waardoor ze meer gaan kopen, want hoe meer ze kopen, hoe langer ze blijven. Dit is echter niet zo eenvoudig als het lijkt, gelukkig kan er... » Lees meer van 'Deze winkelwagen functionaliteiten verhogen de verkoop'
E-commerce shop optimalisatie: bestel bij andere shops
Zojuist een bestelling afgerond van webanalisten.nl promo stickers / collectors items / goodie bag stuff. Online natuurlijk. Het valt dan direct weer op hoe goed het is om zelf als klant zo een online bestelproces helemaal door te klikken. Iets dat ik je wil aanraden om als ecommerce shop eigenaar,... » Lees meer van 'E-commerce shop optimalisatie: bestel bij andere shops'
Negen e-commerce innovaties (om te testen)
Een Nederlander bedacht de klapschaats. Hij maakte iets stuk, de schaats van de schoen. Alle records die met de normale schaats neergezet waren, werden met de klapschaats gebroken. Een prachtige innovatie. Hoe staat het eigenlijk met de innovatie binnen de e-commerce? Wat zijn daar de spreekwoordelijke klapschaatsen?
In onderstaande videopresentatie behandelt... » Lees meer van 'Negen e-commerce innovaties (om te testen)'