5 optimalisatie tips voor het winkelwagen proces
Iemand wil inderdaad een product kopen in jouw online shop. Hoera! Nu alleen nog zorgen dat de gang via de winkelwagen succesvol verloopt. De winkelwagen... Een onderdeel in de ecommerce website waar het vaak fout gaat. In dit artikel 5 tips hoe je het winkelwagen proces (verder) kunt optimaliseren:
Geen account,... » Lees meer van '5 optimalisatie tips voor het winkelwagen proces'
Optimalisatietip: 7 veelgemaakte fouten met website images
Websites bestaan in aantallen kilobytes voor een groot gedeelte uit grafische bestanden. Dit zal de komende jaren naar mijn verwachting alleen maar meer en meer worden, omdat het lijkt dat de gebruiker van jouw website beter navigeert wanneer je meer beelden aanbiedt in plaats van tekst. Ecommerce shops hebben als... » Lees meer van 'Optimalisatietip: 7 veelgemaakte fouten met website images'
Webverkoop optimalisatie: waar en hoe begin je? (+video)
Je website staat live en de bezoekers surfen rond op de verschillende pagina's. Diensten of producten worden aangeboden, maar de verkoop kan beter, moet beter. Je wilt gaan verbeteren, optimaliseren, maar waar en hoe moet je nu beginnen? Vorig jaar schreef Bryan Eisenberg hierover een mooi artikel op clickz.com en... » Lees meer van 'Webverkoop optimalisatie: waar en hoe begin je? (+video)'
Optimalisatietip: toon SEM-relevante content op je homepage
Een goede landingspagina is van groot belang voor het behalen van optimale resultaten. Op MarketingSherpa las ik een artikel over een praktijkcase van Magazines.com waarbij niet alleen gekeken werd naar de optimale landingspagina, maar ook naar de pagina die de bezoeker bezoekt ná zijn bezoek aan de landingspagina.
Wat viel hen... » Lees meer van 'Optimalisatietip: toon SEM-relevante content op je homepage'
Conversietip? Omgaan met kortingscodes op het formulier
Gisteren schreef Michiel Berger op zijn microblog over het feit dat het hem afschrikt wanneer hij een promotiecode invoerveld tegenkomt op een aanvraag / bestelformulier en hij zelf niet over een promotiecode beschikt.
Ik heb dat zelf ook en ga altijd direct zoeken op het web naar die promotiecode die de... » Lees meer van 'Conversietip? Omgaan met kortingscodes op het formulier'
Laat gratis je website ROI maximaliseren door Google
Om meer aandacht te generen voor wat je allemaal kunt doen met de gratis tools Google Analytics en Google Website Optimizer start Google binnenkort een website workout competitie. Samen met een aantal partners zal Google, gebruikmakend van haar gratis tools, een aantal websites, in overleg met de eigenaren, gaan optimaliseren... » Lees meer van 'Laat gratis je website ROI maximaliseren door Google'
Belangrijkste redenen om de winkelwagen niet af te rekenen
Paypal heeft samen met Comscore een onderzoek uitgevoerd naar de belangrijkste redenen van potentiële klanten om tijdens het aankoopproces op een ecommerce website af te haken. De bezoeker heeft producten of diensten in de "winkelwagen" gestopt met de intentie om af te rekenen, maar toch wordt het einde niet gehaald.
Betalen... » Lees meer van 'Belangrijkste redenen om de winkelwagen niet af te rekenen'
Conversietip: uitgestelde conversie maximaliseren
Nog steeds een afhaakmoment voor velen: dat ellenlange online registratieformulier dat je moet invullen om lid te worden van een website, laat staan om een product of dienst aan te schaffen. Er zijn vele redenen waarom bezoekers afhaken terwijl ze midden in de "koopfunnel zitten", maar een hele belangrijke... » Lees meer van 'Conversietip: uitgestelde conversie maximaliseren'