De gouden UX tip
Vaak krijg ik de vraag wat nu de best practices zijn op het gebied van UX. En dan het liefst de gouden tips die leiden tot een flinke conversieverhoging. Je weet wel… die tips van “je moet nooit header images of carousels gebruiken”, “oranje buttons werken het best”, “je moet... » Lees meer van 'De gouden UX tip'
The law of distraction
Even je mail checken. In je mail een nieuwsbrief voor een kortingsactie bij de Bever. Alle wandelschoenen 25% korting, interessant. Je klikt erop en gaat naar de pagina met het overzicht van alle schoenen met korting. Je bedenkt je dat je wandelschoenen komend seizoen nog wel meegaan. Maar je sneakers... » Lees meer van 'The law of distraction'
Meer succesvolle A/B-testen door pre-valideren?
Online experimenteren kost tijd en geld, daarom willen we graag goede experimenten doen. Het probleem is dat we vooraf niet weten of het idee dat we willen testen het juiste idee is. Het voordeel van werken in een online wereld is dat er meerdere bronnen (data onderzoek, user testen, etc.)... » Lees meer van 'Meer succesvolle A/B-testen door pre-valideren?'
Het belang van experimenteren volgens de sprekers van Digital Elite Day
Op 6 juni 2019 vindt in London het Digital Elite Day congres plaats. Een congres met ervaren sprekers uit de online optimalisatie en SEO wereld. Het congres is onderverdeeld in twee aparte conferenties, namelijk: Conversion Elite (vooral gericht op CRO) en Search Elite (vooral gericht op SEO). De sprekers op... » Lees meer van 'Het belang van experimenteren volgens de sprekers van Digital Elite Day'
UX bij CRO
Waar het allemaal samenkomt
Het jaar 1983 was het begin van een belangrijke verschuiving: Heinz kwam met een nieuw fles-ontwerp voor hun beroemde tomatenketchup. In plaats van de reguliere glazen fles, die op zijn kop gehouden moest worden voor ketchup consumptie, werd de plastic knijpfles geïntroduceerd. Hierbij werd het mogelijk om... » Lees meer van 'UX bij CRO'
Hoe voorkom je p-hacking bij A/B testen?
‘p-Hacking’ (oftewel ‘data fishing’ en ‘data snooping’) is de neiging om patronen in gegevens te ontdekken die statistisch significant lijken, terwijl er feitelijk geen effect is. Het fenomeen bestaat in verschillende vormen en maten, maar veelal zien we het terug als:
Het continu monitoren van het experiment en deze stoppen zodra de waargenomen... » Lees meer van 'Hoe voorkom je p-hacking bij A/B testen?'
Product personalisatie bij de Bijenkorf
Choice overload; een groot probleem binnen ecommerce. Klanten kunnen door de overvloed aan producten moeilijk een keuze maken en maken deze daardoor uiteindelijk ook niet. Een veel gebruikte methode om choice overload te verminderen is personalisatie; je brengt relevantere producten onder de aandacht van de klant.
In dit artikel wil ik... » Lees meer van 'Product personalisatie bij de Bijenkorf'
Wat leren we van het WK over CRO?
In de eerste speelronde van dit Wereld Kampioenschap voetbal werd maar liefst 42% van de doelpunten gemaakt uit een hoekschop, vrije tap, of ingooi. Deskundigen werden uitgenodigd, looplijnen werden geanalyseerd, en steeds vaker vroeg men zich hardop af: ‘hebben we hier met een nieuwe trend in het topvoetbal te maken?'.... » Lees meer van 'Wat leren we van het WK over CRO?'