(Data) Valkuilen bij A/B testen
We zien ze allemaal voorbij komen, op het werk, op LinkedIn, op congressen: voorbeelden van A/B testen met 10%, 20% en 25% uplift. Leuk om te zien waar andere bedrijven mee bezig zijn en goede inspiratie om je eigen optimalisatie-programma mee te verrijken. Maar er is een aantal data valkuilen... » Lees meer van '(Data) Valkuilen bij A/B testen'
Gratis Digital Analytics Middag op 31 mei 2018
Komende donderdag, 31 mei, organiseert de MOA de gratis D.A.M. (Digital Analytics Middag) met praktijkcases van ABN AMRO en wehkamp. De dag wordt afgesloten met een discussie onder leiding van een expert-panel.
Hoe verzamel je goede insights? En hoe vertaal je deze naar doeltreffende acties en verhoog je je rendement? Analytics... » Lees meer van 'Gratis Digital Analytics Middag op 31 mei 2018'
Daily life hacks of a CRO Specialist
Life hacks… je kent ze wel: van die Pinterest ideeën over hoe je je keukenkastjes zo efficiënt mogelijk kan indelen of hoe je het beste een ananas kan ontkernen. Ik zal het eerlijk toegeven, ik hou er van! Maar ook in het dagelijkse leven van een CRO Specialist zijn life... » Lees meer van 'Daily life hacks of a CRO Specialist'
Takeaways MeasureCamp Amsterdam 2018
Alweer ruim twee weken geleden vond voor de derde keer Measurecamp Amsterdam plaats. Het “unconference” event opgericht door Peter O’Neill in Londen, is ondertussen gegroeid tot 21 steden.
Wat mij betreft een van de betere, zo niet het beste event concept wat er is. Je betaalt geen entree, je offert je... » Lees meer van 'Takeaways MeasureCamp Amsterdam 2018'
Emerce Conversion 2018: een update van de CRO markt
Vorige week donderdag 12 april 2018 stond het Pakhuis de Zwijger in Amsterdam helemaal in het teken van Conversie Optimalisatie tijdens Emerce Conversion. In één dag krijg je een overzicht van alle nieuwe ontwikkelingen en cases uit de conversie optimalisatie wereld. Op het podium stonden onder andere Melle Moorman van... » Lees meer van 'Emerce Conversion 2018: een update van de CRO markt'
Matthew Roach @CH2017
Matthew Roach is Director of Growth Optimization, Data Science & Analytics bij Sanoma, een van de grootste mediabedrijven in Europa. Matthew rapporteert rechtstreeks aan de CEO in Finland en heeft een duidelijke visie om alle online platforms van Sanoma naar behoren te laten groeien.
In september 2015 gaf CEO Susan Duinhoven... » Lees meer van 'Matthew Roach @CH2017'
Een hoge bounce rate. En nu?
Een hoge bounce rate wordt gezien als negatief. In de meeste situaties is dat ook zo, maar soms hoeft een hoge bounce rate niet perse heel slecht te zijn. En als dat wel zo is, dan is er genoeg aan te doen. Wat, dat lees je in dit artikel.
Wat is... » Lees meer van 'Een hoge bounce rate. En nu?'
De Dutch CRO Awards 2017: een interview met de winnaars
Eind september zijn de winnaars bekend gemaakt van de eerste Dutch CRO Awards ooit! De awards kennen 4 categorieën: Mobile, Ad Testing, Conversie Testen en Personalisatie. Daarnaast werd er nog een eervolle vermelding weggegeven binnen de categorie Conversie testen. Alle inzendingen voor de Dutch CRO Awards 2017 zijn door een... » Lees meer van 'De Dutch CRO Awards 2017: een interview met de winnaars'