Beheer en publicatie van de productinformatie bij een B2B webshop
Dit artikel betreft deel 2 van het onderwerp “Productinformatie op orde bij een B2B-shop”. Lees deel 1 hier.
Nog even opfrissen
In deel 1 ging het over hoe je de productinformatie in orde maakt (zie ook mijn vorige artikel). We gaan er dus in dit artikel van uit dat de informatie netjes in een product... » Lees meer van 'Beheer en publicatie van de productinformatie bij een B2B webshop'
Conversie optimalisatie bij kleine aantallen
Het optimaliseren van een website is vooral bij de grote bedrijven in Nederland steeds meer gemeengoed geworden. Bij kleine bedrijven is conversie optimalisatie minder bekend, al merk ik dat ook hier de behoefte aan optimalisatie vaak groot is. Helaas is A/B testen vaak niet mogelijk bij lage conversieaantallen. Om te... » Lees meer van 'Conversie optimalisatie bij kleine aantallen'
Welke tandenborstel je ook gebruikt, poets in ieder geval je tanden
CRO processes are like toothbrushes. They are all the same, but no one wants to use each others toothbrush. - John Ekman
Een van de meest voorkomende valkuilen bij conversie optimalisatie is een tekort aan structuur. Veel bedrijven zien CRO nog steeds als een project of tactiek en steken minder energie... » Lees meer van 'Welke tandenborstel je ook gebruikt, poets in ieder geval je tanden'
Waarom je altijd begint met een Bandbreedte Calculatie
Ondanks dat het enorm veel waardevolle informatie oplevert zien we dat bandbreedte calculaties nog veel te weinig worden toegepast in CRO. Als je een volwassen en bewijs gedreven CRO programma wilt leiden dan is de berekening van je bandbreedte onmisbaar. Samen met mijn collega’s heb ik voor jullie op een... » Lees meer van 'Waarom je altijd begint met een Bandbreedte Calculatie'
Productinformatie op orde bij een B2B-shop
Dit is deel 1 van een serie artikelen waarbij een aantal adviezen wordt gegeven om een webshop te verbeteren, waarbij de nadruk ligt op B2B. In deze serie komen o.a. productinformatie, performance, functionaliteiten, strategie, projectaanpak, ontwikkeling, beheer en B2B e-commerce verschijningsvormen aan de orde.
Het belang van goed georganiseerde productinformatie
Voor online... » Lees meer van 'Productinformatie op orde bij een B2B-shop'
Voorkom Conversieverlies door Digitale Dementie
Met een enthousiaste poging om een recept te onthouden ging ik afgelopen week naar de supermarkt om mijn verjaardagsetentje voor te bereiden. Tevergeefs helaas want zodra ik de basisingrediënten in mijn mandje had liggen was ik al vergeten wat ik nog meer nodig had. Gelukkig had ik binnen no time... » Lees meer van 'Voorkom Conversieverlies door Digitale Dementie'
Hoe doe je een goed keyword onderzoek?
Het varen van de juiste koers is essentieel voor een schipper die niet op de klippen wil slaan. Net zo belangrijk is het hebben van een goed uitgedachte strategie voor online marketeers. De komst van het internet heeft de hoeveelheid beschikbare concurrenten aanzienlijk vergroot, waardoor het van steeds groter belang... » Lees meer van 'Hoe doe je een goed keyword onderzoek?'
Visual Website Optimizer vs. Google Optimize
Het optimaliseren van je website is een krachtig middel om het rendement op je marketingactiviteiten te verbeteren. Toch zijn er nog veel bedrijven die deze mogelijkheden onbenut laten. Google wil dit veranderen met de introductie van een nieuwe gratis dienst: Google Optimize. Daarmee hoeft het prijskaartje dat hangt aan optimalisatietools... » Lees meer van 'Visual Website Optimizer vs. Google Optimize'