Ben Ambridge @ Conversion Hotel
Ben Ambridge is Reader in de Psychologie aan de Universiteit van Liverpool en leidt de psychologie afdeling van Endless Gain. Zijn eerste boek, Psy-Q: You know your IQ – now test your psychological intelligence, is vertaald in 15 talen wereldwijd en zijn TED talk over The Top 10 Myths of... » Lees meer van 'Ben Ambridge @ Conversion Hotel'
Facial Distraction
Tegenwoordig heeft vrijwel iedere website enkele foto’s van mensen prominent op een pagina staan. Het liefst een lachende, knappe man of vrouw die bijzonder blij is met het product of service welke wordt aangeprezen op de website. Hartstikke leuk, maar wat hebben die gezichten voor invloed op de bezoekers?
Wanneer we... » Lees meer van 'Facial Distraction'
Jeffrey Eisenberg @ Conversion Hotel
Jeffrey Eisenberg is de CEO van BuyerLegends.com, een bedrijf dat ondernemers leert hoe ze een customer-centered en data-driven customer experience design ontwikkelen door middel van narratief. Naast het zijn van CEO, is Eisenberg een erkende autoriteit en pionier op het gebied van Internet Marketing Strategie; het verbeteren van online conversie... » Lees meer van 'Jeffrey Eisenberg @ Conversion Hotel'
Forer Effect
"We herkennen onszelf gemakkelijk in vage, overwegend positieve en gegeneraliseerde persoonlijkheidsbeschrijvingen"
Het Forer Effect (ook wel Barnum-effect genoemd) beschrijft onze neiging om de accuraatheid van persoonlijkheidsbeschrijvingen toe te wijden aan ons eigen karakter, alsof ze speciaal voor ons geschreven zijn. In werkelijkheid zijn deze beschrijvingen echter vaag, overwegend positief en erg... » Lees meer van 'Forer Effect'
Attentional bias
“We leggen de nadruk op emotioneel dominante stimuli”
De attentional bias is onze neiging om bij het maken van beslissingen meer aandacht te besteden aan emotioneel dominante stimuli en om andere relevante data te negeren (Bar-Haim et al., 2007). Hoe meer ons iets emotioneel raakt, hoe meer aandacht we eraan besteden.... » Lees meer van 'Attentional bias'
Focusing effect
De meeste (commerciële) keuzes bevatten een teveel aan aspecten, met als gevolg dat niet alle aspecten in overweging kunnen worden genomen. Daarom hebben we de neiging om onze aandacht slechts op een aantal aspecten te richten en negeren we de aspecten die minder opvallend zijn.
Op deze manier plaatsen we onze... » Lees meer van 'Focusing effect'
Maak van de winkelwagenverlater een klant – incl. prakijkcase
Veel webshopbezoekers leggen wat in het winkelwagentje en vertrekken zonder af te rekenen. Gaat er iets finaal mis of kan het ook een andere reden hebben? Uit onderzoeken blijkt dat veel winkelwagenverlaters dit doen omdat zij nog in de oriëntatiefase zitten en even over hun potentiële aankoop willen nadenken. Met... » Lees meer van 'Maak van de winkelwagenverlater een klant – incl. prakijkcase'
4 dingen die uit je ‘add-to-cart rates’ kunt leren
'Add-to-cart rates' is het percentage bezoekers van een website dat een product toevoegt aan het winkelwagentje. Deze prestatie-indicator is ook vaak nauw verbonden met de bounce rate, het aantal bezoekers dat een website verlaten na slechts één pagina gezien te hebben, en 'cart completion', het percentage bezoekers dat een winkelwagentje afrekent.
Elk van deze... » Lees meer van '4 dingen die uit je ‘add-to-cart rates’ kunt leren'