Aan de slag met Google Adwords dynamische remarketing
Dynamicsche remarketing, als je er nog niet bekend mee bent, lijkt eigenlijk heel veel op traditionele remarketing; het geeft je de mogelijkheid om weer in contact te komen met gebruikers die producten op je website hebben bekeken. Dynamische remarketing verschilt vooral in de schaalbaarheid. Adverteerders kunnen snel en gemakkelijk honderden, als... » Lees meer van 'Aan de slag met Google Adwords dynamische remarketing'
A/B-test valkuil #1 – Testen op de verkeerde plaats
Het ontwikkelen van doordachte A/B testen en het op de juiste manier analyseren van de resultaten vergt de nodige kennis en ervaring.
Er zijn tientallen zaken die mis kunnen gaan in het A/B testproces.
In dit artikel behandel ik de eerste valkuil: testen op de verkeerde plaats.
Met als doel je te helpen de... » Lees meer van 'A/B-test valkuil #1 – Testen op de verkeerde plaats'
Doe deze simpele test en stop met het irriteren van je bezoekers
Vaak optimaliseren we de plekken waar veel verkeer komt. Logisch, verkeer is een belangrijk onderdeel van optimalisatie. Het is de benzine waar je optimalisatiemotor op loopt. Op die plekken met veel verkeer heb je eerder resultaat dan wanneer je een plek optimaliseert waar veel minder verkeer komt. Je komt benzine... » Lees meer van 'Doe deze simpele test en stop met het irriteren van je bezoekers'
Stop met het poldermodel
In Nederland zijn we berucht om ons poldermodel. Een oplossing waarmee iedereen kan leven, waar elke belanghebbende wat water bij de wijn heeft gedaan. Een winkel heeft dezelfde insteek: de inrichting is voor iedereen gelijk. Zijn alle bezoekers daar blij mee?
Webwinkels begonnen ook als poldermodel. We waren in het begin... » Lees meer van 'Stop met het poldermodel'
5 tips voor een zachte landing
Uit een recent onderzoek (Microsoft Research Indicated) kwam naar voren dat de gemiddelde tijd voordat een bezoeker de site weer verlaat tien tot twintig seconden is. Na twintig seconden schiet de waarschijnlijkheid dat iemand de site voortijdig verlaat echter naar beneden.
Mensen moeten hun aandacht erg goed verdelen op het internet... » Lees meer van '5 tips voor een zachte landing'
Het geheim voor tevreden klanten, terugkerende klanten en ambassadeurs
Verhalen worden gemaakt door de herinneringen die we tot ons hebben genomen. Ook verhalen die we verzinnen, om welke reden dan ook, komen uit deze herinneringen. Veranderingen, hoogtepunten en eindes maken het verhaal. Het einde van een ervaring is het allerbelangrijkste, het domineert de herinnering. Zo wordt een ervaring een... » Lees meer van 'Het geheim voor tevreden klanten, terugkerende klanten en ambassadeurs'
4 manieren om je nieuwsbrief minder vervelend te maken
Je e-mail marketinginspanningen hebben misschien een positieve invloed op sommige van je abonnees, maar kan net zo goed vervelend zijn voor anderen. Jim Davidson deelt daarom op Clickz 4 manieren om je nieuwsbrief minder vervelend te maken.
Een volle inbox is geen lange-termijn plan
We kennen allemaal de strategie van "stuur meer e-mail, verdien meer... » Lees meer van '4 manieren om je nieuwsbrief minder vervelend te maken'
Waarom converteert mobiel niet? Discussieer mee
Een vaak genoemd antwoord is: 'Mobiele bezoekers zijn vaak oriënterende bezoekers en hebben daarom een lagere koopintentie.' Dit is klinkklare onzin. Het beschrijft de situatie, maar het is verre van een verklaring voor dit gedrag. Wat is dan de reden dat mobiel niet (goed) converteert?
Mobiele behoeftes
'Mobiele bezoekers zijn oriënterende bezoekers.'... » Lees meer van 'Waarom converteert mobiel niet? Discussieer mee'