Hoe converteer je SEO verkeer?
Voor veel websites is organisch zoekmachine verkeer, dus bezoekers afkomstig van zoekmachines zoals Google, het meest winstgevende verkeer. Toch zien we in veel zoekmachine- en conversie-optimalisatie trajecten nog maar weinig synergie tussen SEO en CRO (Conversion Rate Optimization, conversie optimalisatie).
Bij SEO wordt vaak vooral aandacht geschonken aan de kwantiteit; hoge... » Lees meer van 'Hoe converteer je SEO verkeer?'
6 dingen om te doen als je site niet converteert – deel 3
Om te begrijpen waarom je website niet goed converteert of een campagne niet goed loopt, moet je jezelf vragen stellen. Volgens Oli Gardner van Unbounce zijn er 6 dingen die je kunt doen om een slecht-converterende campagne te verbeteren.
Vorige week bespraken we bespraken we in deel 1 hoe minder afleiding en meer context kan... » Lees meer van '6 dingen om te doen als je site niet converteert – deel 3'
6 dingen om te doen als je site niet converteert – deel 2
Om te begrijpen waarom je website niet goed converteert of een campagne niet goed loopt, moet je jezelf vragen stellen. Volgens Oli Gardner van Unbounce zijn er 6 dingen die je kunt doen om een slecht-converterende campagne te verbeteren.
Gisteren bespraken we bespraken we in deel 1 hoe minder afleiding en meer context kan... » Lees meer van '6 dingen om te doen als je site niet converteert – deel 2'
6 dingen om te doen als je site niet converteert – deel 1
Als een campagne niet goed loopt is dat een enorme tegenvaller, en niet alleen voor jou. Je bezoekers moeten zich namelijk ook een weg banen door de gebruikerservaring die jij biedt. Ze vertrouwden jou genoeg om op jouw link of jouw advertentie te klikken, en nu worden ze teleurgesteld met... » Lees meer van '6 dingen om te doen als je site niet converteert – deel 1'
Conversietip: de 5 segmenten die je moet (her)kennen
Wie herkent ze niet? De discussies over landingspagina’s. Is het beeld niet te groot? Moet de knop niet rood? Het zijn zo van die vragen die hele afdelingen dagen bezig kunnen houden. Een andere discussie die je waarschijnlijk zult herkennen is de vraag of we ‘de productpagina’ of ‘een aparte... » Lees meer van 'Conversietip: de 5 segmenten die je moet (her)kennen'
De 10 engste dingen die tijdens een check-out kunnen gebeuren
Wat zijn de engste dingen die kunnen gebeuren tijdens de checkout op je website? Linda Bustos deelt op GetElastic 10 dingen die een negatieve impact kunnen hebben op je conversie.
1. Geen permanente cookies
Dit is de grootste nachtmerrie voor mensen die graag online winkelen: je kijkt even niet, je klikt per ongeluk verkeerd, je... » Lees meer van 'De 10 engste dingen die tijdens een check-out kunnen gebeuren'
6 psychologische principes achter goed-converterende websites: gezichtsherkenning
Vorige keer hadden we het in de serie van 6 psychologische principes achter goed-converterende websites over Fitt's Law. 6 psychologische principes die een slimme marketeer kan gebruiken om de conversie van een website te verbeteren. Vandaag gaan we het hebben over ervaring, en daar hebben we met dank aan KISSmetrics ook 3 case studies bij.
Gezichtsherkenning
Als mensen kijken... » Lees meer van '6 psychologische principes achter goed-converterende websites: gezichtsherkenning'
6 psychologische principes achter goed-converterende websites: Fitt’s Law
Vorige keer hadden we het in de serie van 6 psychologische principes achter goed-converterende websites over kosten/baten analyse. 6 psychologische principes die een slimme marketeer kan gebruiken om de conversie van een website te verbeteren. Vandaag gaan we het hebben over ervaring, en daar hebben we met dank aan KISSmetrics ook 3 case studies bij.
Fitt's Law
We weten allemaal... » Lees meer van '6 psychologische principes achter goed-converterende websites: Fitt’s Law'