Adobe koopt Omniture voor $1,8 Mrd
Gisteravond werd bekend dat softwarebouwer Adobe de nieuwe eigenaar is van web analytics marktleider Omniture. De deal komt voor de web analytics gemeenschap als een volslagen verassing. De afgelopen uren wemelt het op Twitter en in de blogosfeer van berichten over het onbegrip. Experts als Eric Peteron zien de synergie... » Lees meer van 'Adobe koopt Omniture voor $1,8 Mrd'
Web Analytics Wednesday op 7 oktober
Woensdag 7 oktober is weer de volgende Web Analytics Wednesday! Twee sprekers vullen de middag sessie. En natuurlijk sluiten we af met een borrel, zodat je ook weer met elkaar kunt bijpraten over het vak.
Je bent op deze 9e Web Analytics Wednesday van harte welkom bij Tribal DDB in Amsterdam... » Lees meer van 'Web Analytics Wednesday op 7 oktober'
Web Analytics Championship, toon je WA vaardigheden!
Elk jaar organiseert de Web Analytics Association een wedstrijd waarin Web analisten hun vaardigheden kunnen tonen. Het doel van de wedstrijd is om de data van www.webanalyticsassociation.org te analyseren en te vertalen naar inzichten om de website te verbeteren. Dit jaar hebben ze drie verschillende tools die je kunt gebruiken... » Lees meer van 'Web Analytics Championship, toon je WA vaardigheden!'
Verslag CHI Nederland conferentie: user experience design
Afgelopen donderdag 11 Juni heb ik met een collega interactie ontwerper van de ABN Amro de jaarlijkse CHI Nederland conferentie bezocht. Het thema was dit jaar CHANGE!
In Subject to Change - creating great products and services for an uncertain world (O´Reilly 2008), schrijft Jesse James Garret:
´The key to creating successful... » Lees meer van 'Verslag CHI Nederland conferentie: user experience design'
Webanalisten.nl artikelen voor Twinkle gekozen (10&11&12)
Sinds vorig jaar staat er in thuiswinkel vakblad Twinkle maandelijks een conversietip van webanalisten.nl. Op basis van bezoek, reacties, originaliteit en passend bij Twinkle wordt door ons een voorselectie gemaakt, maar de stemming voor de winnaar vindt plaats onder alle gastbloggers van webanalisten.nl. Zij bepalen samen welk artikel voor plaatsing... » Lees meer van 'Webanalisten.nl artikelen voor Twinkle gekozen (10&11&12)'
NIMA Congres: Een wereld te winnen
Gisteren vond in Amsterdam het eerste NIMA congres over online marketing plaats. Met dertig sprekers had de organisatie een uitermate sterk programma neergezet, en werden de bezoekers voor de uitdaging gesteld hier een keuze uit te maken.
Het congres was vooral gericht op marketeers die in hun dagelijkse beroepspraktijk steeds meer... » Lees meer van 'NIMA Congres: Een wereld te winnen'
Het Web Analytics Report 2009 van CMS Watch
Het Web Analytics Report 2009 van CMS Watch biedt een gedetailleerd overzicht van de webanalytics markt. De redactie van Webanalisten heeft een exemplaar van dit lijvige, 470 pagina´s tellende rapport gekregen voor een review. Hieronder een samenvatting:
Het Web Analytics Report 2009 is, zoals de makers zelf zeggen, geen rapport wat simpelweg tool leveranciers... » Lees meer van 'Het Web Analytics Report 2009 van CMS Watch'
Emetrics Londen 2009 – Neil Mason: ‘I’m not a number’
Op 18 en 19 mei was ik samen met zo´n 40 personen (kredietcrisis??) aanwezig op de Emetrics in Londen. Neil Mason, director of Analytical Consulting bij Foviance gaf hier een presentatie met de titel ´I´m not a number´. Hieronder een samenvatting van zijn betoog.
Mason begint zijn verhaal met een situatieschets.... » Lees meer van 'Emetrics Londen 2009 – Neil Mason: ‘I’m not a number’'