2x goud en 2x zilver voor NLse cases bij de WhichTestWon AB testing awards 2010
Whichtestwon is de website van Anne Holland (ooit oprichtster van Marketing Sherpa, zeg maar de Amerikaanse Marketingfacts), waar wekelijks een AB test case wordt behandeld met de simpele vraag: welke denk je dat er gewonnen heeft? De vorm die we ooit hebben gemaakt voor de ABN AMRO praktijkcases die hier... » Lees meer van '2x goud en 2x zilver voor NLse cases bij de WhichTestWon AB testing awards 2010'
Web analytics pakketten in de Automotive 2011
De automotive markt staat al jaren bekend als een markt waar traditionele business intelligence op een hoog niveau wordt uitgevoerd. Business intelligence lijkt voor veel merken een steunpilaar om op een creatieve en effectieve manier nieuwe klanten te trekken en huidige klanten te behouden. Ik heb me de laatste tijd... » Lees meer van 'Web analytics pakketten in de Automotive 2011'
De must read webanalisten.nl artikelen van 2010
Als eerste: gelukkig 2011. Dat we maar veel kennis mogen delen en van elkaar leren in de markt die ook dit jaar weer nog harder gaat groeien dan vorig jaar!
Net zoals het webanalisten.nl overzicht van 2009 ben ik weer web analytics pakketten, wordpress database tabellen en twitter api's ingedoken om... » Lees meer van 'De must read webanalisten.nl artikelen van 2010'
White paper online meetverschillen en de gevolgen voor je pakketselectie
Gisteren kwam de Web Analytics Association Nederland met de publicatie van het white paper "Online Meetverschillen" (pdf) door de taskforce online media. Enerzijds wordt uitgelegd waarom er verschillen zijn in metingen tussen webanalytics pakketten, advertentie systemen en bronnen zoals de STIR bereiksmeting, anderzijds wordt er aanbevolen wanneer je wat moet... » Lees meer van 'White paper online meetverschillen en de gevolgen voor je pakketselectie'
Nieuwe Web Analytics Wednesday op 13 oktober
Op woensdagmiddag 13 oktober 2010 is de volgende gratis toegankelijke Web Analytics Wednesday. Het programma bestaat uit 2 onderdelen.
1. WAA Taskforce Online Media
De WAA Taskforce Online Media gaat in op de door hen ontwikkelde White Paper ´Waarom komen mijn bezoekers niet overeen met mijn bezoekers´. In 2008 werd de WAA... » Lees meer van 'Nieuwe Web Analytics Wednesday op 13 oktober'
Webanalisten redesign: het interactieontwerp
Een tweetal maanden geleden plaatsten wij op webanalisten.nl een overzicht van de gewenste functionaliteiten van webanalisten.nl op basis van de eerder uitgevoerde lezers en bloggers enquête. De afgelopen 2 maanden zijn er door de redesign partners CLEVER°FRANKE en Freshter mooie stappen gemaakt richting het eindontwerp. Sommigen van jullie hebben hiervan... » Lees meer van 'Webanalisten redesign: het interactieontwerp'
Onderzoek: status online analytics in Nederland 2010
AboutAnalytics.com is de website die vorig jaar bij de lancering redelijk wat aandacht kreeg van de bekende online marketing platformen. De opzet van het platform was om webanalytics software marktaandelen in kaart te brengen. Op de achtergrond is ondertussen hard gewerkt aan de uitbreiding van het bestaande platform naar aboutanalytics... » Lees meer van 'Onderzoek: status online analytics in Nederland 2010'
Uitslag webanalisten.nl redesign lezers enquête
In april zijn we gestart met het redesign traject van webanalisten.nl. Zoals geschreven in het introductieartikel voert strategisch en grafisch bureau CLEVER°FRANKE samen met ontwikkelpartner Freshter deze opdracht uit. Behalve dat Reinout en ikzelf als initiatiefnemers van dit platform zijn geinterviewd over onze missie, visie en wensen, is er aan... » Lees meer van 'Uitslag webanalisten.nl redesign lezers enquête'