Enquête: State of CRO and A/B-testing tools
Een onderzoek naar de status van conversie optimalisatie en A/B test-tools in Nederland
Om groei en nieuwe ontwikkelingen in kaart te kunnen brengen doet webanalisten.nl regelmatig onderzoek naar de Nederlandse CRO markt. In april 2017 hebben we een (anonieme) enquête opgezet om meer inzicht te krijgen in de methodes, tools en... » Lees meer van 'Enquête: State of CRO and A/B-testing tools'
Joost de Schepper @ CH2017
Optimisation @ Spotify
Joost de Schepper is Lead Conversion Optimization bij Spotify. Hij groeide op in Nederland, maar verhuisde 15 jaar geleden naar Zweden. Voordat hij in juli 2016 aan de slag ging bij Spotify was hij hoofd Analytics bij Conversionista! in Zweden.
Information from the inside
Spotify is sinds 2006, toen het... » Lees meer van 'Joost de Schepper @ CH2017'
Hoe beheer en verwijder je segmenten in Google Analytics?
Ben jij ook die persoon die dagelijks in Google Analytics zit en maar nieuwe segmenten blijft aanmaken? Steeds weer een andere invalshoek om weer nieuwe inzichten te verkrijgen? Heerlijk! I love it! Ondertussen blijft het aantal segmenten in je account toenemen en natuurlijk neem je nooit de tijd om oude segmenten... » Lees meer van 'Hoe beheer en verwijder je segmenten in Google Analytics?'
Datakwaliteit: waar streef je naar?
Herken je de volgende situatie? Je levert als webanalist een rapportage op en na verloop van tijd ontvang je vragen van mensen die twijfelen of de cijfers wel kloppen. In zo’n situatie gebruikt men hoogstwaarschijnlijk naast jouw rapportage ook data die afkomstig is uit andere bronnen. Rapportages uit een CRM-... » Lees meer van 'Datakwaliteit: waar streef je naar?'
CRO op C-level: een interview met André Morys
Tijdens de award night van de Dutch CRO awards 2017 was André Morys (CEO at Web Arts AG) uitgenodigd om te spreken over digitale transformatie en de magie van het combineren van data en psychologie. Na afloop van zijn presentatie hebben wij de kans genomen om hem een paar vragen... » Lees meer van 'CRO op C-level: een interview met André Morys'
De Dutch CRO Awards 2017: een interview met de winnaars
Eind september zijn de winnaars bekend gemaakt van de eerste Dutch CRO Awards ooit! De awards kennen 4 categorieën: Mobile, Ad Testing, Conversie Testen en Personalisatie. Daarnaast werd er nog een eervolle vermelding weggegeven binnen de categorie Conversie testen. Alle inzendingen voor de Dutch CRO Awards 2017 zijn door een... » Lees meer van 'De Dutch CRO Awards 2017: een interview met de winnaars'
Beheer en publicatie van de productinformatie bij een B2B webshop
Dit artikel betreft deel 2 van het onderwerp “Productinformatie op orde bij een B2B-shop”. Lees deel 1 hier.
Nog even opfrissen
In deel 1 ging het over hoe je de productinformatie in orde maakt (zie ook mijn vorige artikel). We gaan er dus in dit artikel van uit dat de informatie netjes in een product... » Lees meer van 'Beheer en publicatie van de productinformatie bij een B2B webshop'
Automatiseer je test analyse (Google Analytics)
Het begin van iedere A/B test analyse is vrijwel hetzelfde. Je specificeert de bezoekers die hebben deelgenomen aan de test en de bezoekers die daarnaast ook het testdoel hebben behaald. Dit doe je voor control en alle varianten. Vervolgens stop je de resultaten in een calculator om het resultaat te... » Lees meer van 'Automatiseer je test analyse (Google Analytics)'