Het Digital Analytics Congres 2017
Vorige week woensdag 11 oktober werd de tweede editie van het Digital Analytics Congres georganiseerd door de MOA in Utrecht. Meer dan 200 online specialisten lieten zich inspireren en kregen antwoord op vragen als: Hoe vertaal je gedragsdata naar innovatie? Zorg jij als analist voor verandering? Is jouw organisatie al... » Lees meer van 'Het Digital Analytics Congres 2017'
Ton Wesseling over CRO in 2010, 2017 en 2024
In 2009 kwamen Bart Schutz en Ton Wesseling (Online Dialogue) met het idee om een bedrijf te starten vanuit het geloof dat ze met behulp van psychologie en data de online dialoog tussen bedrijf en klant net zo goed als of zelfs beter konden maken dan de offline dialoog. Precies een jaar later... » Lees meer van 'Ton Wesseling over CRO in 2010, 2017 en 2024'
Conversie optimalisatie bij kleine aantallen
Het optimaliseren van een website is vooral bij de grote bedrijven in Nederland steeds meer gemeengoed geworden. Bij kleine bedrijven is conversie optimalisatie minder bekend, al merk ik dat ook hier de behoefte aan optimalisatie vaak groot is. Helaas is A/B testen vaak niet mogelijk bij lage conversieaantallen. Om te... » Lees meer van 'Conversie optimalisatie bij kleine aantallen'
Met korting naar The Dutch CRO Award Night op 21 september!
Op 21 september worden de eerste Dutch CRO Awards uitgereikt. De Dutch CRO awards zijn in het leven geroepen om het beste werk in conversie-optimalisatie en A/B-testing te belonen. De winnaars worden bekend gemaakt tijdens een speciale awardavond in Edel in Amsterdam en jij kunt daar bij zijn!
Eerder al kon je je... » Lees meer van 'Met korting naar The Dutch CRO Award Night op 21 september!'
Welke tandenborstel je ook gebruikt, poets in ieder geval je tanden
CRO processes are like toothbrushes. They are all the same, but no one wants to use each others toothbrush. - John Ekman
Een van de meest voorkomende valkuilen bij conversie optimalisatie is een tekort aan structuur. Veel bedrijven zien CRO nog steeds als een project of tactiek en steken minder energie... » Lees meer van 'Welke tandenborstel je ook gebruikt, poets in ieder geval je tanden'
Hoe bewijs je de waarde van CRO?
CRO is datagedreven werken. Een andere werkwijze dan veel mensen en bedrijven zijn gewend. Om deze reden merken we dat het soms lastig kan zijn om een organisatie een andere kant op te laten bewegen. We noemen dit ook wel buy-in. Hoe overtuig je de organisatie van de groei die... » Lees meer van 'Hoe bewijs je de waarde van CRO?'
Tool Review AB Tasty
In de tool overview gepubliceerd op Webanalisten.nl werd AB Tasty beschreven als the next best tool voor A/B testing. AB Tasty is de Franse marktleider in A/B testen en is na een aantal funding rondes snel aan het opschalen met hun oplossing voor het optimaliseren en personaliseren van websites en... » Lees meer van 'Tool Review AB Tasty'
Productinformatie op orde bij een B2B-shop
Dit is deel 1 van een serie artikelen waarbij een aantal adviezen wordt gegeven om een webshop te verbeteren, waarbij de nadruk ligt op B2B. In deze serie komen o.a. productinformatie, performance, functionaliteiten, strategie, projectaanpak, ontwikkeling, beheer en B2B e-commerce verschijningsvormen aan de orde.
Het belang van goed georganiseerde productinformatie
Voor online... » Lees meer van 'Productinformatie op orde bij een B2B-shop'