Facial Distraction
Tegenwoordig heeft vrijwel iedere website enkele foto’s van mensen prominent op een pagina staan. Het liefst een lachende, knappe man of vrouw die bijzonder blij is met het product of service welke wordt aangeprezen op de website. Hartstikke leuk, maar wat hebben die gezichten voor invloed op de bezoekers?
Wanneer we... » Lees meer van 'Facial Distraction'
Adobe Symposium 2016: Key takeaways
Op 9 november 2016 hield Adobe weer een mooi 'Adobe Symposium' in het EYE Amsterdam. Een aantal key takeaways van deze dag voor je opgesomd.
Je organisatie heeft een optimalisatie- en leercultuur nodig en dat moet overal voelbaar zijn. Van de vice president tot aan de stagiaires in het bedrijf.... » Lees meer van 'Adobe Symposium 2016: Key takeaways'
Forer Effect
"We herkennen onszelf gemakkelijk in vage, overwegend positieve en gegeneraliseerde persoonlijkheidsbeschrijvingen"
Het Forer Effect (ook wel Barnum-effect genoemd) beschrijft onze neiging om de accuraatheid van persoonlijkheidsbeschrijvingen toe te wijden aan ons eigen karakter, alsof ze speciaal voor ons geschreven zijn. In werkelijkheid zijn deze beschrijvingen echter vaag, overwegend positief en erg... » Lees meer van 'Forer Effect'
Attentional bias
“We leggen de nadruk op emotioneel dominante stimuli”
De attentional bias is onze neiging om bij het maken van beslissingen meer aandacht te besteden aan emotioneel dominante stimuli en om andere relevante data te negeren (Bar-Haim et al., 2007). Hoe meer ons iets emotioneel raakt, hoe meer aandacht we eraan besteden.... » Lees meer van 'Attentional bias'
Focusing effect
De meeste (commerciële) keuzes bevatten een teveel aan aspecten, met als gevolg dat niet alle aspecten in overweging kunnen worden genomen. Daarom hebben we de neiging om onze aandacht slechts op een aantal aspecten te richten en negeren we de aspecten die minder opvallend zijn.
Op deze manier plaatsen we onze... » Lees meer van 'Focusing effect'
Is een A/B-test nu echt zo belangrijk? – Casestudie
Een A/B-test kost meestal veel tijd en geld, maar heeft het nu echt nut? In dit artikel geef ik antwoord op deze vraag. Dit doe ik aan de hand van de casestudie van https://www.phonegigant.nl. Zij voerden zo’n A/B-test uit in samenwerking met Xarus en in deze case lees je of... » Lees meer van 'Is een A/B-test nu echt zo belangrijk? – Casestudie'
4 voordelen van big data binnen e-commerce
Big data analyse, in de context van e-commerce, is het verzamelen van grote hoeveelheden informatie om kooppatronen te ontdekken en inzichten op te doen over klantgedrag. De inzet van big data binnen e-commerce levert zowel de verkoper als de klant voordelen op. Daarom schreef Abdullahi Muhammed voor Big Data Collective over deze 4 voordelen... » Lees meer van '4 voordelen van big data binnen e-commerce'
A/B-testen analyseren met behulp van events in analytics
Je bent bezig met A/B-testen of je wil er mee starten. Je gebruikt een tool als VWO of Optimizely. Ga dan niet alleen maar uit van de resultaten en data die deze tools je bieden. Met alleen deze informatie kun je namelijk geen goede conclusies maken. Stuur daarom altijd een... » Lees meer van 'A/B-testen analyseren met behulp van events in analytics'