5 e-commerce cijfers die je kijk op marketing zal veranderen
De beste informatie is meestal de meest duidelijke: harde cijfers.
Hoewel statistieken voor de meeste mensen misschien emotioneel niet zo spannend zijn, maakt dat ze niet minder krachtig. In dit artikel verzamelt KISSmetrics sommige van de meest verrassende e-commerce statistieken uit de eCommerce Survey 2014 van Visual Website Optimizer die hun kijk op het bedrijven van... » Lees meer van '5 e-commerce cijfers die je kijk op marketing zal veranderen'
Long-form content en de kunst van persuasion
Long-form content is meer dan alleen een geliefde vorm van content voor zoekmachines. Het geeft digitale marketeers ook opties voor content marketing die verder gaan dan how-to artikelen of commentaar op lokaal nieuws. Met long-form content hebben merken een fantastische mogelijkheid om hun digitale platformen te gebruiken als een tool... » Lees meer van 'Long-form content en de kunst van persuasion'
Twee funnels met raakpunten of echt één enkele funnel
Er is een groot verschil tussen een enkele visie op een sales funnel, waar marketing en sales op eenzelfde manier los van elkaar werken, en een enkele funnel, waar de beide teams echt nauw samenwerken. Christian Nahas legt op Clickz uit wat het verschil is.
Als kind was ik dol op boterhammen met... » Lees meer van 'Twee funnels met raakpunten of echt één enkele funnel'
3 eenvoudige redenen waarom jouw A/B-test vaak niets oplevert
Conversie optimalisatie is geen A/B-testen, maar A/B-testen is wel een heel belangrijk onderdeel van conversie optimalisatie. Als je echter steeds maar weer geen winnende variaties uit de testen haalt... dan verdwijnt op een gegeven moment A/B-testen uit het zicht. Waarom immers verder gaan als het niets oplevert?
Maar waarom levert het... » Lees meer van '3 eenvoudige redenen waarom jouw A/B-test vaak niets oplevert'
Hoe ‘schoenherstellers’ Mo op 1 kwam in Google
De TelefoonGids gaat digitaal (afgekort DTG) en maakt websites, vindbare websites. Althans dat is het verhaal wat we moeten geloven als we de reclame van schoenmaker Mo zien.
Allereerst: er zijn weinig internetbureau's die het medium TV gebruiken om hun producten te verkopen, mijn eerste reactie was dan ook 'respect... » Lees meer van 'Hoe ‘schoenherstellers’ Mo op 1 kwam in Google'
Wil je big data gebruiken? Leer eerst hoe je normale data delft
Er liggen voor data analisten enorme kansen in het verschiet: big data. Het idee van het sneller dan het licht verwerken van grote hoeveelheden data uit verschillende bronnen.
Er is echter een maar: we moeten eerst terug naar de basis voordat we investeren in de infrastructuur die nodig is om een stap... » Lees meer van 'Wil je big data gebruiken? Leer eerst hoe je normale data delft'
Waarom je werk als digitaal analist onmogelijk is
Het werk van een digitaal analist is enorm moeilijk. Microsoft en Google publiceerden een paper -"On the Near Impossibility of Measuring the Returns to Advertising" - die focust op hoe het bijna onmogelijk is om de return on investment te meten. In dit artikel beschouwt Clickz waarom je werk als digitaal... » Lees meer van 'Waarom je werk als digitaal analist onmogelijk is'
Klantattributie: wat we van FedEx kunnen leren
Hoe goed ken jij je klanten? Als een potentiële nieuwe klant je nu zou benaderen, zou je dan kunnen kwantificeren hoe groot de kans is dat hij een aankoop doet? Een bedrijf als Adobe heeft de capaciteit om een infrastructuur te bouwen van directe feedback en indirecte aanwijzingen van hun... » Lees meer van 'Klantattributie: wat we van FedEx kunnen leren'