Verleden, Heden en de Toekomst van Search – Bas van den Beld (Search Congres 2013)

Bas opent het congres en neemt ons mee door de timeline van Seach en waar we nu zijn aangekomen bij content marketing. Eigenlijk iets waar we altijd al mee bezig waren. In de begindagen bevonden zicht hier mensen die zo snel mogelijk geld wilde verdienen met spammen. Door middel van... » Lees meer van 'Verleden, Heden en de Toekomst van Search – Bas van den Beld (Search Congres 2013)'

The Tableau Experience deel 2 – inzichten uit Tableau

In mijn artikel van gisteren introduceerde ik Tableau als een ‘Visual analytics’ tool gespecialiseerd in het snel houden van grote multi-dimensionale databases. Vandaag bespreek ik een aantal praktijkvoorbeelden van hoe je inzichten uit Tableau kunt halen. Vodafone - Tableau in de praktijk Geert Jansen - BI demand and capability manager bij Vodafone... » Lees meer van 'The Tableau Experience deel 2 – inzichten uit Tableau'

The Tableau Experience deel 1 – introductie van Tableau

Zelf heb ik Tableau voor het eerst gebruikt voor een Coursera data-visualisatieopdracht. Deze eerste ontmoeting met Tableau was positief, en smaakte naar meer. Vandaar dat ik als webanalist afgelopen week de ‘Tableau experience” heb bezocht om te horen wat er binnen een bedrijfsomgeving mogelijk is met Tableau. Ik ben enthousiast... » Lees meer van 'The Tableau Experience deel 1 – introductie van Tableau'

Boekreview: A/B testing, the most powerful way to turn clicks into customers

A/B-testing, the most powerful way to turn clicks into customers is een boek van de hand van Dan Siroker en Peter Koomen, de oprichters van A/B-testing tool Optimizely. Zij hebben beide het vak geleerd bij Google als respectievelijk productmanager Google AdWords en App Engine. Onder hun leiding is Optimizely uitgegroeid tot... » Lees meer van 'Boekreview: A/B testing, the most powerful way to turn clicks into customers'

Webanalytics bij Tweakers.net (deel 3)

In deel 1 introduceerde ik Webanalytics bij Tweakers.net. In deel 2 vertelde ik meer over hoe we de inzichten uit webanalytics toepassen. Vandaag vertel ik alles over het verbeteren van sleutelpagina's en A/B-testen bij Tweakers. Sleutelpagina’s verbeteren Een van de sleutelpagina’s op Tweakers is een pricelisting pagina; de pagina waarop een bezoeker... » Lees meer van 'Webanalytics bij Tweakers.net (deel 3)'

7 verkeerde aannames in A/B-test tegenargumenten

A/B-testen is geen wondermiddel, maar het is wel fantastisch in wat het hoort te doen. Sommige mensen hebben valide kritiek over verschillende onderdelen van A/B-testen, maar het risico is dat sommige van de slechtere omschrijvingen van de limieten, mensen motiveren om het kind met het badwater weg te gooien. Samuel... » Lees meer van '7 verkeerde aannames in A/B-test tegenargumenten'