7 data visualisatie tips voor beginners
Organisaties kunnen veel voordeel halen uit het analyseren van data over hun producten, verkopen en klanten. Data visualisatie is een goede manier om duidelijk te maken wat je ontdekt hebt in de verzamelde data, en het helpt om dit goed te verteren. Sommige data visualisaties zijn echter beter dan andere.... » Lees meer van '7 data visualisatie tips voor beginners'
Toptaken identificeren voor optimale online gebruikerservaring (deel 2)
Gisteren legde ik in deel 1 van dit artikel uit wat het McGovern bezoekersonderzoek is, en hoe je alle potentiële taken in kaart kunt brengen (fase 1).
In kaart brengen van alle potentiële taken
Implementatie van de tool (op website/intranet)
Analyse & conclusies
Vandaag fases 2 en 3: de implementatie van de tool, en... » Lees meer van 'Toptaken identificeren voor optimale online gebruikerservaring (deel 2)'
Toptaken identificeren voor optimale online gebruikerservaring (deel 1)
Het McGovern bezoekersonderzoek in de praktijk
Wanneer je een website gaat optimaliseren, is het belangrijk om te weten wat bezoekers komen doen op de site. Dat geeft richting en focus voor optimalisatie. Volgens de theorie van Gerry McGovern, auteur van het boek “ The Stranger’s Long Neck’ krijgt 5% van... » Lees meer van 'Toptaken identificeren voor optimale online gebruikerservaring (deel 1)'
Remote user testing test-case: Selexyz.nl
Remote user testing zal voor sommige webanalisten nog onbekend terrein zijn. Toch kan het een aanvulling zijn op je webanalyse. Via remote user tests krijg je namelijk antwoord op de vraag: "waarom haken de bezoekers op mijn website af?" Hoe zet je een dergelijke test op en welke klantinzichten haal... » Lees meer van 'Remote user testing test-case: Selexyz.nl'
Op zoek naar meer bezoek op je site? Speel in op de actualiteit!
Veel sites zijn op zoek naar bezoekers. Ze willen er meer! Veel meer. Een simpele en vrij effectieve tip, die ik in dit artikel zal toelichten, is:
Maak gebruik van de actualiteit, de hypes die je ziet opkomen. Pak die golf als een surfer en zorg ervoor dat je op... » Lees meer van 'Op zoek naar meer bezoek op je site? Speel in op de actualiteit!'
Boekreview: ‘You Should Test That’ van Chris Goward
In januari kwam het boek uit van conversie optimalisatie-expert Chris Goward: You Should Test That: Conversion Optimization for More Leads, Sales and Profit or The Art and Science of Optimized Marketing, of in het kort You should test that.
Over de schrijver
Chris Goward is de oprichter en eigenaar van het conversie... » Lees meer van 'Boekreview: ‘You Should Test That’ van Chris Goward'
12 Tweetbare stats om slim te lijken
Ben je een echte expert op het gebied van webanalyse, maar weet je jouw genialiteit niet in cijfers uit te drukken? Ben je een fantastische optimalisatie specialist, maar is je imago niet optimaal? Unbounce deelt 48 Tweetbare stats om slim te lijken, en wij pikten er voor jullie 12 webanalyse... » Lees meer van '12 Tweetbare stats om slim te lijken'
4 tests om je e-mailmarketing te verbeteren
Voor e-mail marketeers zijn er verschillende sleuteltesten die een campagne en het doorlopende programma zullen verbeteren. Practical ecommerce deelt vier tests die je kunt doen om je e-mailmarketing inspanningen te verbeteren. (meer…) » Lees meer van '4 tests om je e-mailmarketing te verbeteren'