Onderzoek: Hoe effectief is A/B-testen voor Startups?
Startups die A/B-testen, schalen sneller, lanceren meer producten en trekken meer risicokapitaal aan, blijkt uit recent wetenschappelijk onderzoek (Koning, 2020).
In het onderzoek staat nog een interessante observatie: Startups die in een vroeg stadium experimenteren, stoppen meestal sneller. Dit kan natuurlijk gevolg zijn van onervarenheid van het management in het toepassen... » Lees meer van 'Onderzoek: Hoe effectief is A/B-testen voor Startups?'
Google Analytics 4 overzicht
Wat is Google Analytics 4 (GA4)? Wat zijn de verschillen tussen Universal Analytics en GA4? En wat is een goed moment om over te stappen? Hierbij een overzicht van Google Analytics 4.
Google Analytics 4
Google Analytics 4 begon ongeveer twee jaar geleden. Destijds heette het nog App+Web. Nu is GA4 de... » Lees meer van 'Google Analytics 4 overzicht'
Verzamel testideeën met een brainstormsessie
Wat kan je doen als je geen ideeën meer hebt om te testen? Een goede vraag. En eentje die mij vaak wordt gesteld door mensen uit de CRO-wereld.
Over het algemeen verzamel je testideeën door je onderzoeksinzichten te combineren met de inzichten die je uit je A/B-testen haalt. Probeer na elke... » Lees meer van 'Verzamel testideeën met een brainstormsessie'
Zo kies je de beste server voor jouw bedrijf
Bedrijven maken steeds meer gebruik van het internet. Dit heeft voor een deel te maken met de verschillende kansen die er liggen. Tegenwoordig is het namelijk ontzettend eenvoudig om de verschillende mogelijkheden van het internet te benutten, zoals het werven van nieuwe klanten en het verkopen van producten. Daarnaast kiezen... » Lees meer van 'Zo kies je de beste server voor jouw bedrijf'
Fail it till you nail it
De belangrijkste lessen uit de meetup ‘Falen en Stralen’
Organisaties waarin geleerd wordt van fouten, groeien sneller, zijn innovatiever en passen zich makkelijker aan aan nieuwe omstandigheden. Toch blijken we het in de praktijk nog behoorlijk moeilijk te vinden om falen te accepteren en te bespreken.
Op 1 oktober 2020 organiseerden we... » Lees meer van 'Fail it till you nail it'
Boek review: Databedreven Marketing
Hij is alweer even beschikbaar, maar desondanks wil ik je graag op de hoogte stellen van Danny Oosterveer zijn tweede boek ‘Databedreven Marketing’. Ditmaal toegespitst op de marketing professional. Waar ‘Basisboek Digital Analytics’ vooral gericht was op de student en meer het accent op data zat, is dit boek meer... » Lees meer van 'Boek review: Databedreven Marketing'
De kleur groen in marketing
Online Dialogue voerde 10 A/B-testen uit op 5 verschillende websites waarin groene elementen werden toegevoegd. Hoe vaak zorgde dit voor een stijging in conversie?
De kleur groen vind je overal terug. Bij Online Dialogue heeft onze passie voor groen niet alleen ons logo geïnspireerd, maar zelfs het volledige interieur van ons... » Lees meer van 'De kleur groen in marketing'
Hoe de CRO-specialist onbewust organisatieverandering blokkeert
In een recent artikel schreef ik over organisatieverandering. In het CRO-werkveld moet je veel tijd besteden aan je organisatie leren om experimenteer- en datagedreven te werken. Zo gaat CRO echt leven en kan je organisatie beginnen te groeien.
Een manier om organisatieverandering mogelijk te maken, is de sociale omgeving aanpassen. Door... » Lees meer van 'Hoe de CRO-specialist onbewust organisatieverandering blokkeert'