Hoe je met data de brug slaat tussen visie en realiteit #wac13
Vorige week donderdag vond weer het jaarlijkse webanalytics congres (#WAC13) plaats in Houten. Één van de meest inspirerende sprekers was Ben Yoskovitz. Geen analist, maar een ondernemer die start-ups helpt bij het uitbouwen van hun business. Voornamelijk met hoe zij de kloof overbruggen tussen visie en businessdoelstellingen door te handelen... » Lees meer van 'Hoe je met data de brug slaat tussen visie en realiteit #wac13'
A/B-test workshop van Ton Wesseling op #wac13
Op 13 maart hield Ton Wesseling een A/B-test workshop op het Webanalytics congres 2013. Geheel volgens de lessen van een goede offline dialoog start Ton zijn presentatie met een aantal vragen om zijn publiek beter te leren kennen. (meer…) » Lees meer van 'A/B-test workshop van Ton Wesseling op #wac13'
De highlights van de parallelsessies Webanalytics congres 2013
Op 13 en 14 maart vond het Webanalytics congres 2013 plaats in Houten. Voor Webanalisten bezocht ik de congresdag en deel ik met jullie mijn highlights van de parallelsessies. (meer…) » Lees meer van 'De highlights van de parallelsessies Webanalytics congres 2013'
De zin en onzin van de Bounce Rate
Lees meer over Bounce rate en wat je er aan kunt doen in het nieuwe artikel van Frans Jan Boon: Een hoge bounce rate. En nu?
De bounce-rate. Eén van de belangrijkste stuurmechanismen van online performance. Maar ook een metric waar nog veel onduidelijkheid rondom de interpretatie ervan hangt. Niet zelden... » Lees meer van 'De zin en onzin van de Bounce Rate'
6 variabelen om in je headline te testen
Een eerste indruk blijft hangen. Daarom is het belangrijk dat de eerste headline die bezoekers zien op een landingspagina op je website pakkend is. Als het goed is test je natuurlijk altijd welke headlines goed werken op jouw site, dan wel door A/B-testen, dan wel door multivariate testen.
Stephen Da Cambra... » Lees meer van '6 variabelen om in je headline te testen'
Hoe test je landingspagina’s [infographic]
De conversieoptmalisatie bloggers van invespBlog hebben een interessante infographic gemaakt over A/B-testen, Multivariate testing en de belangrijkste elementen waar je op moet letten bij het testen van een landingspagina.
Klik op de afbeelding om deze in groot formaat te bekijken
De belangrijkste onderdelen om te testen op een landingspagina
De kop van de... » Lees meer van 'Hoe test je landingspagina’s [infographic]'
Waarom de huidige Nederlandse cookiewet zo zinloos is
Onduidelijkheid over de zogenoemde cookiewetgeving is er nog steeds (zie de meest recente ontwikkelingen). In de praktijk wagen sinds 1 januari van dit jaar veel sites wel een poging om aan de wetgeving te voldoen. Veel geld en uren zijn geïnvesteerd in velerlei oplossingen. Met deze oplossingen zijn nu ook... » Lees meer van 'Waarom de huidige Nederlandse cookiewet zo zinloos is'
4 veel voorkomende misvattingen over SEO
Je zult ongetwijfeld wel eens eerder gelezen hebben over misvattingen die mensen over SEO hebben, zoals de weerlegging van "The Inconvenient Truth About SEO." Lunametrics' Travis Loncar heeft gaat in zijn blog echter in op iets anders: veel voorkomende misvattingen over SEO, binnen de SEO industrie. De best practices zijn... » Lees meer van '4 veel voorkomende misvattingen over SEO'