Testing tools: wat zijn de mogelijkheden?
Conversieoptimalisatie zonder testing tool is natuurlijk ondenkbaar. Anders blijft het content plaatsen op je site op basis van gut-feelings. De afgelopen jaren komen er steeds meer testing tools op de markt. Een zeer gunstige ontwikkeling voor marketeers die fact-based willen werken. Uit welke testing tools kun je kiezen? (meer…) » Lees meer van 'Testing tools: wat zijn de mogelijkheden?'
5 tips om meer waarde uit data te halen
Webdata, social data, big data: data is helemaal hot! Maar data zonder inzicht en een daadwerkelijke actie is waardeloos. Actie is namelijk essentieel voor de evolutie van een organisatie. Zonder actie is er geen verandering en zonder verandering is er geen verbetering.
Als analist heb je veel data voor handen en... » Lees meer van '5 tips om meer waarde uit data te halen'
Fotografie en conversie, tijd om te testen
Er wordt veel gezegd over fotografie en conversie. Maar buiten de testresultaten van de Nielsen Group heb ik eigenlijk nooit resultaten gezien. Leuk al die aannames, maar zou het niet eens fijn zien om te testen wat nu echt werkt? Bij SNS Bank hebben we de proef op de som... » Lees meer van 'Fotografie en conversie, tijd om te testen'
Gebruik ClickTale om te zien hoe bezoekers door je site navigeren
Met webanalytics data kun je haarfijn zien wat er gebeurt op je site. Je wilt echter ook zien hoe de bezoekers door de site heen gaan. Deze data kun je moeilijk achterhalen via je webanalytics pakket. Gelukkig zijn er tools waarmee je dit wel kan meten. ClickTale is hier een... » Lees meer van 'Gebruik ClickTale om te zien hoe bezoekers door je site navigeren'
Hoe in optimalisatie kleine stappen tot grote resultaten leiden
Er zijn verschillende manieren om je online omzet te verhogen door je te richten op de bezoekerservaring. Nu hoeven we jullie niet te vertellen hoe conversiepercentage optimalisatie kleine stappen tot grote resultaten leiden, maar het kan nog wel eens lastig zijn om je baas ervan te overtuigen dat het toch... » Lees meer van 'Hoe in optimalisatie kleine stappen tot grote resultaten leiden'
Verslag Google Analytics User Conference (GAUC), Adwords edition
Woensdag 21 november vond de derde Nederlandse editie van Google Analytics User Conference (GAUC) plaats, dit keer de Adwords edition. Door Webanalisten.nl ben ik uitgenodigd geworden om de conferentie te bezoeken en mijn ervaringen en hoogtepunten te delen. (meer…) » Lees meer van 'Verslag Google Analytics User Conference (GAUC), Adwords edition'
Beheer je e-commerce sales funnel (deel 2)
Een e-commerce bedrijf heeft een sales funnel. Business-to-business sales funnels zijn over het algemeen complexer dan business-to-consumer funnels. De basis stappen zijn echter hetzelfde, net als de ondersteunende sales- en marketing-activiteiten. Organisaties die diensten aanbieden hebben over het algemeen een andere funnel die meer onderzoek heeft en mogelijk niet eens... » Lees meer van 'Beheer je e-commerce sales funnel (deel 2)'
Beheer je e-commerce sales funnel (deel 1)
Een e-commerce bedrijf heeft een sales funnel. Business-to-business sales funnels zijn over het algemeen complexer dan business-to-consumer funnels. De basis stappen zijn echter hetzelfde, net als de ondersteunende sales- en marketing-activiteiten. Organisaties die diensten aanbieden hebben over het algemeen een andere funnel die meer onderzoek heeft en mogelijk niet eens... » Lees meer van 'Beheer je e-commerce sales funnel (deel 1)'