In 3 stappen een Dashboard in Google Analytics
Google Analytics maakte kort geleden op hun blog bekend dat de oude versie van Google Analytics nog beschikbaar blijft. In de blogpost, geschreven door Phil Mui, Group Product Manager van Google Analytics, maakte hij bekend dat de oude versie beschikbaar blijft tot alle functies van de oude versie van Google... » Lees meer van 'In 3 stappen een Dashboard in Google Analytics'
Boekreview: Clout, the art and science of influential Web Content door Colleen Jones
Colleen Jones geeft in dit boek een handleiding om een website strategie op te zetten. Zij benadrukt vooral het belang van een planmatige strategie om betere website resultaten te behalen. Zij gebruikt de volgende pijlers om dit te kunnen realiseren: bekendheid, identificatie, vertrouwen en motivatie om tot actie over te... » Lees meer van 'Boekreview: Clout, the art and science of influential Web Content door Colleen Jones'
Achmea op het WAC#12
Tijdens het Web Analytics Congres werden 2 parallelsessies verzorgd door Achmea. De eerste sessie werd gegeven door Tjaard Prins met de titel "Even Apeldoorn Checken". De tweede sessie werd verzorgd door Jeroen Aldenkamp en Stefan Hanekamp met de titel "BIG Data". Ik was natuurlijk extra nieuwsgierig aangezien ik 12 jaar... » Lees meer van 'Achmea op het WAC#12'
Reviews en Ratings verhogen conversie (en 4 andere tips)
Tijdens het Web Analytics Congres vertelde Richard Anson (van Reevoo) een verhaal over de conversie verhogende effecten van het gebruik van reviews en ratings.
Vrienden vertrouw je, bedrijven niet
Iedereen weet dat consumenten bedrijven (30%) en media uitingen (34%) minder vertrouwen dan andere... » Lees meer van 'Reviews en Ratings verhogen conversie (en 4 andere tips)'
Zo zorgt Bol.com voor meer relevantie (en verkoop)
Niels Basjes van Bol.com presenteerde tijdens het Webanalytics Congres een case over het verbeteren van de relevantie van de zoekresultaten (naar aanleiding van een zoekopdracht) en het A/B testen met de productencatalogus van Bol.com.
Elke zoekopdracht is een suggestie voor een nieuwe
Bol.com heeft... » Lees meer van 'Zo zorgt Bol.com voor meer relevantie (en verkoop)'
7 Presentaties – Webanalytics Congres 2012 (wac2012)
Dit zijn zeven presentaties van het laatste Webanalytics Congres (wac2012). Ik zag in de Google resultaten dat een verkorte presentatie van Avinash ook online heeft gestaan, maar deze is (helaas) verwijderd.
1. Thomas Cook - Matthew Niederberger Many companies talk the talk, but can they walk the walk? Web Analytics... » Lees meer van '7 Presentaties – Webanalytics Congres 2012 (wac2012)'
Review: Congresdag #WAC12
Afgelopen donderdag was het weer zover: het Web Analytics Congres stond op de agenda. Voor mij een congres waar ik ieder jaar naar uitkijk. Dat wil niet zeggen dat ik vind dat het ieder jaar mij evenveel voldoening geeft.
We hebben al boekreviews op dit platform en waarom dan ook geen... » Lees meer van 'Review: Congresdag #WAC12'
Zo bepaal je de ideale frequentie van de nieuwsbrief
Het aanbieden van een nieuwsbrief zorgt bij veel bedrijven voor een flinke verhoging van de omzet. Het is daardoor aantrekkelijk om zoveel mogelijk nieuwsbrieven te sturen naar klanten. Hier zit echter ook een keerzijde aan: een hoge frequentie kan namelijk zorgen voor irritatie bij de ontvanger en dit kan uiteindelijk... » Lees meer van 'Zo bepaal je de ideale frequentie van de nieuwsbrief'