Doe wat je zegt, kom beloftes na
Het klinkt logisch, ‘doe wat je zegt’, maar het is niet altijd zo vanzelfsprekend. De meest voor de hand liggende uitleg voor ‘doe wat je zegt’ is: wanneer je de bezoeker een ‘belofte’ doet, dan moet je deze ook nakomen. Bijvoorbeeld: “we bellen u binnen 24 uur terug”. Deze belofte... » Lees meer van 'Doe wat je zegt, kom beloftes na'
Gebruik bezoekers- en doel analyse in Google Analytics
Sinds enkele maanden is het mogelijk om bezoekers- en doelpaden te bekijken met Google Analytics. Dit geeft je de mogelijkheid om je eigen funnels nader te bekijken. Vroeger was je afhankelijk van de navigatiepaden, waarmee je de in - en uitstappunten kon bekijken. Het nadeel hiervan was, dat je niet... » Lees meer van 'Gebruik bezoekers- en doel analyse in Google Analytics'
Begin het jaar met een Infographic
Als er iets is wat als paddenstoelen uit de grond schiet, dan zijn het de infographics om ons heen. En laat ik het gelijk maar zeggen: ik ben een groot fan. Ik houd van de combinatie van woorden en beelden in 1 overzicht, die mij voorzien van informatie en kennis.... » Lees meer van 'Begin het jaar met een Infographic'
Boekreview: Search Analytics van Louis Rosenfeld
Search Analytics is een onderwerp dat zelden wordt besproken binnen Webanalytics. Ik vind dat merkwaardig, aangezien de zoekopdrachten op je site inzichten geven in het werkelijke zoekgedrag van je gebruiker. Daarom heb ik na een tip van Matthew Niederberger het boek Search Analytics van Louis Rosenfeld aangeschaft. De interne zoekopdrachten... » Lees meer van 'Boekreview: Search Analytics van Louis Rosenfeld'
Boekreview: Datadriven Marketing van Mark Jeffery
In het webanalytics boek datadriven marketing benadrukt Mark Jeffery het belang van het gebruik van actiegerichte data om meer rendement uit je marketing activiteiten te halen. Hij doet dit aan de hand van actiegerichte KPI's. Want zonder meetbare KPI's kun je geen datadriven marketing bedrijven. Welke KPI's kun je gebruiken... » Lees meer van 'Boekreview: Datadriven Marketing van Mark Jeffery'
Emetrics 2011 – Webanalytics over de grens
Emetrics. Voor veel webanalisten toch een beetje het summum van webanalytics congressen zoals die nu bestaan. Het soort congres dat iedere zelfrespecterende webanalist minimaal een keer bezocht moet hebben. Afgelopen week bezocht ik Emetrics in Londen, een van de locaties waar dit congres jaarlijks gehouden wordt.
Op het congres waren enkele... » Lees meer van 'Emetrics 2011 – Webanalytics over de grens'
Boekreview: Van tofu krijg je geheugenverlies
Het boek "Van tofu krijg je geheugenverlies" is geschreven door Coen de Bruijn. Het boek gaat over statistiek. Veelal haken mensen dan af maar ik raad je aan om het boek toch te gaan lezen. Het boek geeft namelijk op een luchtige en laagdrempelige wijze een verfrissende kijk op de... » Lees meer van 'Boekreview: Van tofu krijg je geheugenverlies'
Boekreview: Conversion optimization door Khalid Saleh
Conversion Optimization: The art and science of converting prospects to customers
In dit boek over conversie optimalisatie worden handvatten gegeven om een conversie optimalisatie traject aan te pakken. Voordat je een dergelijk traject start, dien je eerst je website statistieken te kennen. Daarnaast dien je de persona's en koopfasen van jouw huidige website... » Lees meer van 'Boekreview: Conversion optimization door Khalid Saleh'