8 meest voorkomende problemen tijdens analyticsimplementatie
Wat kan er en gaat er vaak mis na of tijdens de implementatie? Hier de 8 meest voorkomende problemen. De presentatie werd verzorgd door Michel Samuelsz tijdens de Google Analytics User Conference.
De feiten
Eerst maar eens de feiten op een rij en die liegen er niet om.
Gezien bovenstaande niet... » Lees meer van '8 meest voorkomende problemen tijdens analyticsimplementatie'
Alle 17 presentaties van het Google Analytics User Conference (GAUC)
Noot van de auteur: Dit artikel kan een zware belasting vormen voor uw personal computer :D
19 mei vond het Google Analytics User Conference (GAUC) plaats. Er waren 17 verschillende presentaties bij te wonen. Alle presentaties mét beschrijving staan (volledig random qua volgorde) in dit artikel.
Nieuwe features van... » Lees meer van 'Alle 17 presentaties van het Google Analytics User Conference (GAUC)'
LinkedIn Ads voor events – praktijkervaring & 10 stappenplan
Onlangs hebben we een LinkedIn Ads testcampagne opgezet voor één van onze events. Ik wil de resultaten graag met jullie delen. Daarnaast heb ik op basis van mijn bevindingen een 10 stappenplan opgesteld voor het testen van linkedin ads.
Het event van de test betreft een gratis zakelijke beurs van Euroforum (registratie... » Lees meer van 'LinkedIn Ads voor events – praktijkervaring & 10 stappenplan'
Drie low budget tools voor onsite behavioral targeting
Al bijna drie jaar geleden schreef Reinout Wolfert het artikel Wat is behavioral targeting?, waarin hij behavioral targeting als volgt definieerde:
‘Bij behavioral targeting gaat het er dus met name om dat je op basis van informatie (over de bezoeker – gedrag/wie/wat/waar/hoe, etc.) keuzes maakt bij het uitserveren van je content... » Lees meer van 'Drie low budget tools voor onsite behavioral targeting'
Learnings bij het testen van een Landingspagina
De afgelopen campagnetijd voor zorgverzekeringen was weer heftig en spannend. In de laatste 2 maanden van het jaar stappen meer dan 90% van de switchers over naar een nieuwe zorgverzekeraar.
In deze periode hebben Menzis en Anderzorg haar landingspagina voor de bezoekers uit Adwords en Affiliate marketing getest. Best gedurfd om in een... » Lees meer van 'Learnings bij het testen van een Landingspagina'
Inspiratie: de resultaten van 20 AB testen
Afgelopen donderdag 14 april 2011 vond in Amsterdam het 2e Emerce conversion event plaats. Behalve dat we een niet onopgemerkte relaunch van deze website lieten plaatsvinden, mocht ik zelf namens webanalisten.nl aan het einde van de dag het hoofdpodium beklimmen om het congres af te sluiten met praktijkcases.
Om geen al... » Lees meer van 'Inspiratie: de resultaten van 20 AB testen'
Mobiele sites: mag ik aub daar komen waar ik dat wil?
Gebruik van mobiel internet neemt exposief toe en de meeste marketeers kijken niet raar meer op wanneer er wordt gezegd dat de tijd zal komen dat er vaker online contact zal zijn met klanten / prospects via mobiele devices dan via de PC/Laptop.
Door het geweld van alle apps zijn de... » Lees meer van 'Mobiele sites: mag ik aub daar komen waar ik dat wil?'
49% meer conversie op de interne zoekmachine
Wanneer je meer conversie wilt halen uit een onderdeel van je website ga je vaak aan de gang met interactie en content. Hoe kunnen we de pagina nog overzichtelijker maker, beter laten aansluiten bij wat de bezoeker zoekt. Hoe zorgen we dat de content is wat hij of zij wil... » Lees meer van '49% meer conversie op de interne zoekmachine'