Uitgestelde conversie beïnvloedt je AB test resultaten
AB testen wint meer en meer terrein. Het principe van een test waarbij je tegelijkertijd op een random populatie webpagina variant 1 test tegen webpagina variant 2 is veel logischer dan een test waarbij je variant 1 in periode A met variant 2 in periode B vergelijkt. Dit vanwege het... » Lees meer van 'Uitgestelde conversie beïnvloedt je AB test resultaten'
Conversie optimalisatie begint in de TV-commercial
Vorige maand schreven Lonneke en Evert over de ultieme verleiding; buttons op de website van ABN AMRO. Dat deze call-to-action buttons steeds belangrijker worden blijkt ook nu Parship de buttons van haar website in TV-commercials laat zien aan de kijkers thuis.
Oude Parship.nl
Slechts anderhalf jaar geleden lanceerde Parship haar oude... » Lees meer van 'Conversie optimalisatie begint in de TV-commercial'
Praktijkcases AB testen valk.com: zoeken & boeken
Voor de zomervakantie vond het Emerce Etravel congres plaats in Amsterdam. Op uitnodiging van de organisatie presenteerde ik daar samen met Pieter van der Heijden van Van der Valk internet een drietal AB conversie optimalisatie cases uitgevoerd op de valk.com website. Eén van die 3 cases was al eerder gepubliceerd... » Lees meer van 'Praktijkcases AB testen valk.com: zoeken & boeken'
De ultieme verleiding: de button
Hoe maak je dé perfecte call-to-action? Een knop waar elke bezoeker graag op klikt? Op de website van ABN AMRO verkopen we natuurlijk graag een spaarrekening, lening of een verzekering (of twee) en daarom zijn we al een tijdje op zoek naar de ultieme button.
Multi Variatie Testen heeft ons... » Lees meer van 'De ultieme verleiding: de button'
Analytics bij American Express
Jackelien Veldstra van American Express was één van de keynotes tijdens de Google Analytics User Conference afgelopen woensdag. American Express positioneert zich als 'more than a card' door haar service te benadrukken. Dat is ook nodig, want 'Amex' kaarten staan erom bekend op minder locaties geaccepteerd te worden dan de... » Lees meer van 'Analytics bij American Express'
Optimalisatie abnamro.nl: leenvormen overzichtspagina
Welkom bij het volgende kijkje in de keuken. Bij ABN AMRO zijn er een aantal leenvormen, die je online kunt aanvragen. Een belangrijke startpagina voor klanten die hiernaar zoeken is de overzichtspagina met leenvormen. We vroegen ons af of we de huidige pagina konden verbeteren.
Huidige pagina
Uit eerdere testen kwam naar... » Lees meer van 'Optimalisatie abnamro.nl: leenvormen overzichtspagina'
´Verhaal formulieren´: ruim 25% meer conversie!
Wanneer online formulieren, in plaats van de gebruikelijke verticale rij van velden, gepresenteerd worden als een ´verhaal formulier´, levert dat een een 25% tot wel 40% hogere conversie op.
Wat is een verhaal formulier?
Waarschijnlijk vraag je je af wat nu precies een ´verhalen formulier´ is. Vandaar bovenstaand voorbeeld van Owe.to,... » Lees meer van '´Verhaal formulieren´: ruim 25% meer conversie!'
115% meer conversie voor Giro 555
We waren allemaal verbijsterd bij het zien van het leed en de verwoestingen die de aardbeving in Haïti heeft aangericht. Er is hulp nodig voor de slachtoffers en daar is veel geld voor nodig. Er zijn in Nederland de afgelopen tijd veel acties georganiseerd om geld in te zamelen voor... » Lees meer van '115% meer conversie voor Giro 555'